آمادگی بنیاد شهید برای تولید آثاری هنری فاخر بدون محدودیت مالی

هاشمی از آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارپران برای تولید آثاری هنری فاخر و ماندگار بدون محدودیت مالی خبر داد و گفت: در این زمینه تا ۵۰ درصد هزینه ساخت فیلم‌های سینمایی را پرداخت می‌کنیم اما نیازمند ارائه فیلمنامه قوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سیدمحمدصادق هاشمی امروز (۵ دی) در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار کرد: این شورا در استان خراسان جنوبی عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیر و هماهنگ‌ساز بین دستگاه‌های اجرایی برای تقسیم کار مشترک است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه وجود این شورا یک حکمرانی جدید است، گفت: استاندار در این شورا به عنوان نماینده عالی دولت تصمیم می‌گیرد و لازم است که اعتبارات ملی در استان‌ها هزینه شود تا شاهد انجام چند اقدام ویژه و فاخر باشیم و امیدواریم آثار ملی در خراسان جنوبی تولید شود.

وی حمایت از تولیدات فاخر در حوزه ایثار و شهادت مورد تاکید قرار داد و افزود: در این راستا تا ۵۰ درصد هزینه ساخت فیلم‌های سینمایی را پرداخت می‌کنیم اما نیازمند ارائه فیلمنامه قوی است.

هاشمی عنوان کرد: در این زمینه حتی به یک مورد هم نباید اکتفا کرد بلکه همزمان می‌توانیم در حوزه کتاب‌های با محتوای مناسب و ماندگار هم سرمایه‌گذاری کنیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از حمایت تولیدات حوزه شعر، نقاشی و موسیقی قابل ارائه در سطح ملی خبر داد و  تصریح کرد: تولید آثار هنری از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است لذا بنیاد شهید برای چنین تولیداتی آماده سرمایه‌گذاری است و هیچ محدودیت مالی نداریم.

وی بر استفاده شورا از ظرفیت مردمی مروج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و افزود: اگر مکتب اباعبدالله الحسین(ع) زنده مانده به واسطه مردمی بودن آن است و حوزه فرهنگ ایثار و شهادت هم اگر هنوز مردم به آن اعتقاد دارند چون خودشان به این مهم علاقه داشته و در این راستا هزینه می‌کنند.

هاشمی پیشنهاد داد: برنامه‌های عملیاتی که در استان تعریف می شود به تشکل‌های خودجوش و مردمی به عنوان حلقه‌های میانی سپرده شود چون این تشکل‌ها ارتباط بین مردم و دولت را می‌توانند بهتر و روان‌تر کنند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه برای احداث مرکز فرهنگی در گلزار شهدای بیرجند اگر مشارکت شورای شهر و شهرداری جلب شود در زمینه تجهیزات کمک خواهیم کرد، افزود: اگر می‌خواهیم گلزار شهدا پاتوقی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و استقرار صدا و سیما برای تولید برنامه باشد باید زیرساخت فیبر نوری فراهم شود که درخواست داریم استان در این زمینه اعتباری اختصاص دهد.

وی در ادامه گفت: در خصوص اختصاص اعتبار برای چاپ کتب در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت به شرط تأیید محتوای آن توسط شورای بررسی بنیاد شهید و امور ایثارگران محدودیتی نداریم.

هاشمی بیان کرد: در رابطه با احداث دهکده نشاط چون قبلا مجموعه فرهنگی و رفاهی ایثار در مرکز استان خراسان جنوبی راه اندازی شده به نظر می‌رسد موازی‌کاری است اما توسعه این مجموعه می‌تواند در برنامه قرار گیرد.

کد خبر 1740993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha