پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مدارس مرتبط با سبک زندگی شهدا تعریف شود

نوفرستی گفت: پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مدارس استان باید مرتبط با سبک زندگی شهدا و ایثارگران تعریف شود تا بتوانیم در تبیین سبک زندگی شهدا گام‌های موثری برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل نوفرستی امروز عصر(۵ دی) در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار کرد: برش استانی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی درخصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت الزامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی به برگزاری گرامیداشت روز جانباز در سال جاری اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند تا بتوانیم همایش باشکوه را در مرکز استان برگزار کنیم.

وی گفت: براساس دستورالعمل جدید به همه افرادی که حداقل ۶ ماه سابقه جبهه دارند پنج درصد جانبازی تعلق می‌گیرد که آمار ورودی به بنیاد شهید را افزایش می‌دهد که ارائه خدمات به آنان نیازمند تأمین اعتبار است.

نوفرستی متذکر شد: درصدی برای سنوات اسارت آزادگان در نظر گرفته نشده و مورد اعتراض آزادگان و ایثارگرانی است که سال‌ها در اسارت بوده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی به ساخت سریال و فیلم سینمایی درباره شهدای شاخص خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: فیلمنامه سینمایی «پابرهنه در میدان مین» تهیه شده است که با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان باید در در سطح کشور پیگیری شود.

وی در ادامه بیان کرد: پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مدارس استان باید مرتبط با سبک زندگی شهدا و ایثارگران تعریف شود تا بتوانیم در تبیین سبک زندگی شهدا گام‌های موثری برداریم.

سردار علیرضا یوسفی -جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه اولین کنگره ۲ هزار شهید استان چند سال قبل برگزار شد، اظهار داشت: در همین راستا کتاب‌هایی تالیف شده اما برای انتشار در سطح بالا نیاز به حمایت دارد.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۴ خبر داد و افزود: در این زمینه چاپ و انتشار پنج جلد کتاب در سطح ملی و همچنین تولید فیلم بلند سینمایی سرگذشت یکی از سرداران شهید شاخص استان در دستور کار قرار دارد که نیازمند حمایت مالی است.

حسین خسروی افزار -نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم به لزوم تبیین جایگاه شهدا در جامعه تأکید کرد و گفت:  یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت است که در پایداری آن نقش دارد لذا می‌طلبد برای بقای انقلاب هم این فرهنگ دنبال شود.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه‌های متنوع در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جهت تولید آثار فاخر، ادامه داد: مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله عفاف و حجاب مورد تأکید شهدا باید در اولویت موضوعات روز جامعه باشد.

خسروی از ضرورت ترویج مدیریت میدانی در جامعه به عنوان یکی از خصوصیات شهید سردار سلیمانی گفت و در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه حداقل یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی باید به موضوع ایثار و شهادت اختصاص یابد لذا باید سرجمع این اعتبارات برای برنامه‌ریزی مشخص باشد.

کد خبر 1741006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha