طرح جامع عملیاتی «۴۰ مسجد، ۴۰ منبر» لرستان اجرا می‌شود

حجت الاسلام مهدوی نیا به برگزاری طرح جامع عملیاتی «۴۰ مسجد، ۴۰ منبر» با عنوان امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در حدود ۲۶ مسجد این طرح عملیاتی تبلیغی ترویجی امربه معروف و نهی از منکر اجرا شده و ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز در سومین جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان گفت: انسان در دستگاه خلقت الهی به گونه ای آفریده شده که اجتماعی بودن از ویژگی های اوست و نقش هر مسلمان در پذیرش مسئولیت های او ایجاد می کند که مراقب و ناظر همه امور، معروفات و منکرات اطرافش باشد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: این مساله در فقه اسلامی به عنوان امربه معروف و نهی از منکر نامیده شده که ضامن و محور تمدن اسلامی است.

وی عنوان کرد: امربه معروف و نهی از منکر سلاحی است که برای مبارزه با انحرافات اجتماعی خداوند در اختیار انبیاء، اولیاء و مومنین و مومنات قرار داده است و استفاده از این سلاح نیازمند آموزش های عمومی و تخصصی است.

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه از اهداف برگزاری این جلسه ارتقا سطح آگاهی عمومی و تخصصی نسبت به فریضتین امربه معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: در جلسه قبل ستاد مصوب شد که در جهت شبکه سازی و فعال سازی ستادهای شهرستانی همه ائمه جمعه شهرستان هایی که دبیر ستاد امربه معروف را تعیین نکرده اند، در زمان تعیین شده اقدام کنند و ائمه جمعه در این زمینه اهتمام ویژه داشتند.

وی با اشاره به اینکه اولین گردهمایی دبیران ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ها در استان برگزار شد، ادامه داد: تهیه مکان مناسب جهت استقرار ستاد امربه معروف شهرستان ها از طرف فرماندار هر شهرستان از دیگر مصوبات جلسه قبل بود که این اقدام در حال بررسی است.

ججت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: ارتقاء سطح آگاهی عمومی جامعه از طرف صدا و سیمای استان از دیگر مصوبات جلسه قبل بود که در این راستا صدا و سیما همکاری لازم را انجام دادند.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در مرکز استان از دیگر اقداماتی است که در قالب هشت کارگاه برگزار شده و در پایان ۶۰ نفر موفق به اخذ گواهی لازم شدند و این آموزش نیر در شهرستان سلسله و دلفان نیز شروع شده است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه اکنون حدود ۷۰۰ نفری برای شرکت در دوره آموزشی سراسری ثبت نام کردند، گفت: این ثبت نام تا پایان سال و دوره آموزشی تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به اجرای طرح جامع عملیاتی با محوریت ۴۰ مسجد، ۴۰ منبر با عنوان فریضتین امر به معروف و نهی از منکر اقدامات لازم را انجام دادند، گفت:  در حدود ۲۶ مسجد این عملیات تبلیغی ترویجی امربه معروف و نهی از منکر اجرا شده و این طرح ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام مهدوی نیا ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه خواهران با همکاری ستاد در راستای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در سطح دستگاه های حاکمیتی اقدام به برگزاری زیست عفیفانه در قالب کنشگران اجتماعی همکاری کردند و از ۱۰ دستگاه برتر حوزه عفاف و حجاب تجلیل شد.

وی با بیان اینکه تدریس یک درس با عنوان امربه معروف و نهی از منکر در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از دیگر مصوبات جلسه قبل بود که در ترم جدید تحصیلی این طرح عملی می شود، گفت: تشکیل شورای امربه معروف در مدارس اول و دوم متوسطه توسط آموزش و پرورش استان نیز در حال انجام است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان بیان کرد: ارتقاء و شبکه سازی ستادهای شهرستانی و بخش های استان ها، فعال سازی و ارتقاء بستر قانونی در حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و آموزش تخصصی از مصوبات نشست امروز است.

کد خبر 1741013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha