مادران شهدا به تاسی از حضرت ام البنین(س) الگوی صبر و شجاعت هستند

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: حضرت ام البنین(س) چهار شهید کربلا داشت ولی باز هم همیشه سراغ مولای خود را می گرفتند، امروز مادران شهدا هم به تاسی از ایشان الگوی صبر و شجاعت هستند و سراغ ولایت فقیه را می گیرند.

حجت الاسلام محمد معلم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) اظهارکرد: زنان امروز جامعه می توانند از این حضرت تاسی گیرند و ولایت پذیری را به نحو احسن در جامعه گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: مادارن امروز به شجاعت، صبر، استقامت و شهات نیاز دارند که باید از این بانوی بزرگ اسلام الگو بگیرند، محبتی که این حضرت به فرزندان خود داشت زبانزد عام و خاص بود و ایشان تربیت فرزند که با ولایت مانوس بود را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

حجت الاسلام معلم با بیان اینکه یکی از مسائلی که در این حضرت نمود داشت بحث ادب بود عنوان کرد: مهم ترین ویژگی و شخصیت ایشان ادب بود، مودب ترین فرد کربلا را حضرت ابوالفضل دانسته اند زیرا که در دامن ام البنین پرورش یافت و بهترین ارثی که والدین باید برای فرزندان خود بگذراند ادب باشد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان اضافه کرد: دختران و نوجوانان امروز باید زندگانی حضرت ام البنین را بارها مطالعه کنند و از آن درس و الگو بگیرند تا در آینده با تربیت فرزندان در جامعه نقش موثری در خانواده و تحکیم خانواده ایفا کنند.

حجت الاسلام معلم بیان کرد: شب گذشته تمام مساجد و هیئت های شهرستان مراسم عزاداری برپا کردند و به خاطر فرزندان رشید این حضرت همراه با اطعام بود، همچنین در بسیاری از منازل روضه خانگی برپا شد و همراه با پذیرایی چایی و خرما به یاد شهادت این عزیز بانوی اسلام بود.

تاریخ وفات حضرت ام البنین (س) بر اساس معتبرترین نقل‌های تاریخی در روز ۱۳ جمادی الثانی سال ۶۴ هجری قمری است؛ پیکر ایشان در قبرستان بقیع در کنار مزار امام حسن مجتبی (ع) و فاطمه بنت اسد به خاک سپرده شد.

حضرت ام البنین همسر گرامی امام علی (ع) و مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) است که بعد از شهادت حضرت زهرا (س) به زوجیت ایشان در آمدند و چهار پسر برای امام علی (ع) به دنیا آوردند، وی در واقعه عاشورا حضور نداشت، ولی بعد از عاشورا تا زمان مرگ برای شهدای کربلا مرثیه سرایی کرد.

کد خبر 1741065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha