اخلاص داشتن لازمه فعالیت های طلبگی است

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: اخلاص داشتن لازمه فعالیت های طلبگی است؛ اخلاص یعنی در همه کارها خدا را در نظر بگیریم و رفتار و گفتارهای دیگران مورد توجه نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام علی جباری، استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، در جلسه اخلاق و مراسم وفات حضرت ام البنین  (س) که در مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه برگزار شد، گفت: راه های نجات از فریب و حیله های شیطان  پناه بردن به خدا، توکل به پروردگار و شب زنده‌داری است.

وی ادامه داد: اخلاص داشتن لازمه فعالیت های طلبگی است؛ اخلاص یعنی در همه کارها خدا را در نظر بگیریم و رفتار و گفتارهای دیگران مورد توجه نباشد.

این مسئول ادامه داد: چه‌بسا کار ما درست باشد اما دیگران به دلیل‌ جو نادرست رفتارها و حرف‌ها متضاد با حقیقت بزنند و لذا نباید حرف مردم، ما را از رسیدن به خدای متعال و داشتن اخلاص در عمل باز دارد که اخلاص راه سعادت بشری است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این‌که می گوییم باید در کارهایمان اخلاص داشته باشیم و به حرف دیگران توجه نکنیم، بدان جهت است که روز قیامت خدای متعال قاضی اعمال ما خواهد بود که در این دنیا شاهد بود و لذا مهم ترین هدف انسان باید جلب رضایت معبود حقیقی پروردگار عالم باشد.

طلاب باید با قرآن کریم و توسل به ساحت مقدس اهل بیت انس داشته باشند

وی گفت: امید به پروردگار و ایمان به مسیر طلبگی از لوازم سربازی امام زمان(عج) است نسبت به طلبگی باید امیدوار بود، توهین ها، تحقیر ها و سختی‌های مسیر نباید ما را از هدف اصلی باز بدارد نباید ذره ای شک و شبهه در مسیری که انتخاب کرده ایم پیش بیاید.

حجت الاسلام جباری ادامه داد: طلبگی را نباید شغل حساب کنیم بلکه یک وظیفه است، هیچ چیزی در دنیا مثل طلبگی با ارزش نیست چرا که این مسیر برای ساخته شدن، ساختن انسان، بنده الهی و احیای نفوس است و با دیگر شغل ها که عموما برای برآورده کردن حوائج دنیوی خود و مردم است، قابل مقایسه نیست.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی افزود: طلاب باید با قرآن کریم و توسل به ساحت مقدس اهل بیت انس داشته باشند که راز توفیقات الهی نیز همین است.

وی در پایان سخنان خود گفت: بر اساس روایات شیطان از چهار سو انسان را محاصره کرده است و امام امام باقر(ع) آن چهار سو را غفلت از آخرت، دنیاگرایی، لذات و شهوات دنیوی و ایجاد شبهه در دین عنوان می کنند.

کد خبر 1741067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha