اخذ مجوز احداث مدرسه جدید ویژه دانش آموزان استثنایی در شیروان

رییس آموزش و پرورش مدارس استثنایی خراسان شمالی گفت: به تازگی و با پیگیری های فراوان با مسئولان این وزارتخانه، مجوز احداث یک باب مدرسه جدید ویژه دانش آموزان استثنایی در شیروان اخذ شد.

حسین نعمتی، رییس آموزش و پرورش مدارس استثنایی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این شهرستان با کمبود فضای آموزشی برای دانش آموزان ویژه استثنایی مواجه بود که جهت برخورداری بهتر از فضای آموزشی اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست مدرسه هشت کلاسه با ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری برای این دانش آموزان ویژه در شیروان مصوب شده که دو قطعه زمین جانمایی شده ولی هنوز مکان دقیق و قطعی مشخص نشده است.

نعمتی با بیان اینکه سعی بر این است عملیات کلنگ زنی این آموزشگاه دهه فجر امسال برگزار شود، عنوان کرد: پس از کلنگ زنی تاکید بر ساخت و اتمام هر چه سریع تر جهت بهره مندی دانش آموزان ویژه از فضای آموزشی مناسب است که طی ۱۸ ماه باید به بهره برداری برسد.

رییس آموزش و پرورش مدارس استثنایی خراسان شمالی بیان کرد: اکنون این شهرستان دارای ۲۵۶ دانش آموز با نیازهای ویژه در ۳۵ کلاس درس مدارس استثنایی شامل تمام مقاطع از کودکستان تا مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

نعمتی اضافه کرد: از مجموع کل دانش آموزان ویژه این شهرستان، ۳۰ نفر در هفت کلاس درس روستایی و ۲۲۶ دانش آموز در ۲۸ کلاس درس شهری مشغول به تحصیل هستند که ۱۵ کلاس پسرانه، ۱۳ کلاس دخترانه و هفت کلاس مختلط می باشد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود با بهره برداری از مدرسه جدید بیش از ۲۰۰ دانش آموز از فضای جدید آموزشی برخوردار شوند.

۳۰ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

کد خبر 1741115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha