مادران و همسران شهدا ام البنین‌های امروز ایران اسلامی هستند

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: مادران و همسران شهدا، حقیقتاً ام البنین‌های امروز ایران اسلامی به شمار می روند که مظهر صبر و تعهد و ایثار می باشند.

نرجس شکرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت فرارسیدن سیزدهم جمادی الثانی سالروز وفات بانوی مکرم حضرت ام البنین (س) که به همین مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا نامیده شده است،گفت: چنین مناسبت هایی نباید صرفاً در حد مباحث تقویمی و احیاناً برگزاری همایش ها و جلساتی باشد بلکه می بایست فراتر از ظواهر به عمق چرایی این نام گذاری ها در مسیر فرهنگ سازی در جامعه توجه صورت گیرد.

وی افزود: واقعیت آن است که در تبار پاک این بانوی بزرگوار چند شاخصه کلیدی وجود دارد که اتفاقاً همگی آن ها در فرزند رشیدشان ابوالفضل العباس(ع) نمود یافته که از آن جمله ادب و متانت، شجاعت و دلاوری، صبر و استقامت و به خصوص ولایتمداری است.

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: قمر بنی هاشم و دیگر برادرانش در دامان چنین مادری رشد یافته و در مکتب امیرالمؤمنین(ع) پرورش پیدا کرده اند و این مساله نشان دهنده بحث تربیتی والدین و اثرگذاری آن ها بر روی رشد معنوی و ایمانی فرزندان است.

شکرزاده همچنین در ادامه با اشاره به این که مادران و همسران شهدا به سیره و سبک زندگی حضرت ام البنین(س) تأسی جسته اند، خاطرنشان کرد: از ویژگی‏ های بسیار مهم ام البنین، توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است، کما این که پس از واقعه کربلا، از مرثیه ‏خوانی و نوحه‏ سرایی به درستی استفاده کردند تا منادی مظلومیت و حقانیت امام حسین(ع) و یاران عاشورایی ایشان باشند.

وی گفت: بر این اساس معتقدیم که همسران و مادران شهدا با ایثارگری ، حماسه و رشادت خود و به خصوص صبر و استقامت انقلابی و ایمانی، ام البین های امروز ایران اسلامی به شمار می روند.

کد خبر 1741164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha