ویژگی‌های حاج قاسم در آموزش و پرورش تبدیل به نشان می‌شود

صحرایی گفت: سال آینده همه ویژگی‌های شهید سلیمانی را در آموزش و پرورش تبدیل به نشان می‌کنیم تا دانش‌آموزان آن را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، رضا مراد صحرایی، پنجشنبه(۷ دی) در اجتماع بزرگ فرزندان حاج قاسم یاد یک هزار و ۲۰ شهید دانش‌آموز و شهدای معلم را گرامی داشت و سپس به بیان نکاتی راجع به شهید سلیمانی پرداخت.

وزیر آموزش و پرورش در همین باره با بیان اینکه حاج قاسم در فرهنگ ما نماد ولی الله است؛ گفت: او اهل معنویت و اخلاص بود و نشان داد چیزی که دنیا را تغییر می‌دهد همین است.

وی ادامه داد: حاج قاسم نماد انقلابی بودن و انقلابی زندگی کردن بود و نشان داد برای انقلابی بودن لازم نیست به حزب و جناح چنان وابسته باشی که انقلاب را نبیینی؛ انقلاب خط قرمز او بود و نه منافع جناح و خط و خطوط؛ او نماد شجاعت و تدبیر بود و امروز این دو در هر کس باشد تغییر ایجاد می کند.

وزیر آموزش و پرورش شهید سلیمانی را نماد پُر کاری دانست که نشان داد می توان تمام شبانه روز را خدمت کرد و خسته نشد.

وی فداکاری، نوعدوستی، درایت، باهوشی، ساده‌زیستی را از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم برشمرد و با افزودن این مطلب که حاج قاسم نماد قهرمانی ملی در تاریخ ما شد؛ خاطرنشان کرد: در کشوری زندگی می کنیم که قهرمانان آن واقعی‌اند نه ساختگی و در اسطوره ها نیستند که در جمع ما زندگی می کنند.

صحرایی گفت: کدام قهرمان مثل او توانسته معادلات جهان را تغییر بدهد و یا همچون یاران او مثل شهید رضی توانسته با دست خالی و اندکی امکانات چشم شیطان را کور کند؟

وی حاج قاسم را نماد پیروزی حق بر باطل، نماد دشمن شناسی و استکبارستیزی در تاریخ دانست که نه متعلق به ما که متعلق به همه آزادگان جهان است و شهادت او نشان داد نور خدا را نمی توان خاموش کرد.

صحرایی ادامه داد: این فرزندان حاج قاسم امروز در ۷۳۰منطقه آموزشی ایران گرد هم آمدند تا نسل آرمانی را نشان دهند و بگویند ما فرزندان حاج قاسمیم، روبروی ظالمیم؛ امروز شاهد شکوفا شدن اندیشه حاج قاسم در جهان هستیم و دشمن بیش از هر زمان یگری فهمید چه غلط جبران ناپذیزی کرد.

وی ادامه داد: امروز حاج قاسم در مدرسه ها و کلاس های درس ما است و نماد بصیرت و عبودیت و غیرت و عشق به مردم و نماد یقین به باورهای دینی است که دین می تواند مشکلات ما را حل کند اگر کامل به آن عمل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان اعلام کرد؛ سال آینده دانش‌آموزان نشان های غیرت، شجاعت، مردم دوستی، سختکوشی، پرکاری و ولایت پذیری دریافت خواهند کرد و به یاد او همه ویژگی هایش را به نشان تبدیل خواهیم کرد.

کد خبر 1741291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha