افتتاح یک بیمارستان خیرساز در گناباد

مجتمع بهداشتی، درمانی و آموزشی «علیزاده» گناباد که با مشارکت و همکاری خیران سلامت ساخته شده است با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز پنجشنبه(۷دی ماه) طی سفری که به بجستان و گناباد داشت، در آیین افتتاح مجتمع بهداشتی، درمانی و آموزشی یادبود زنده‌یاد «علیزاده»  گناباد نیز شرکت کرد. این مجتمع با مشارکت خیران سلامت و با زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع و با صرف اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در چند طبقه احداث شده است.  

همچنین امروز با حضور وزیر بهداشت، بخش داخلی بیمارستان آیت الله مدنی شهرستان بجستان که به وسعت یک هزار و ۲۰ متر و با صرف اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال ساخته شده است نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی گناباد طرح‌های بهداشتی و درمانی که روز پنج شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستانهای گناباد و بجستان به بهره برداری می رسند، در مجموع سه هزار و ۲۲۰ متر مربع زیربنا دارند و برای احداث آنها ۳۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 عین‌اللهی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: از ابتدای این دولت تاکنون ۲ هزار مرکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور به بهره برداری رسیده و ۲ هزار مرکز دیگر تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می شود.

وی افزود: یکی از مسایل ما بحث فرزندآوری و کاهش جمعیت است که این مراکز بهداشتی و درمانی ظرفیت خوبی برای حل این مساله هستند و باید از پتانسیل آنها بهره بیشتر گرفت.

وزیر بهداشت با اشاره به پویش ملی سلامت که از ۲۰ آبان ماه در کشور آغاز شده تصریح کرد: درپویش ملی سلامت که تا تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد،  هفت میلیون و ۷۷۸ هزار نفر از افراد غربالگری شده که مستعد ابتلا به این بیماریها هستند نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی افزود:  طرح سلامت خانواده به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم ابتدا در ۵۷ شهرستان آغاز شد و تاکنون در ۱۸۰ شهرستان و ۱۰ استان کشور به طور کامل اجرا شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در راستای این طرح برای هر ایرانی با کد ملی یک پرونده سلامت تشکیل و با برررسی وضعیت سلامتی فرد توسط مراقبان بهداشت، در صورت داشتن بیماری به پزشک خانواده ارجاع داده می‌شود.

گفتنی است، وزیر بهداشت در بدو ورود به شهرستان گناباد با حضور در گلزار شهدای گمنام واقع در مرقد علامه بهلول گنابادی با آرمانهای شهدا تجدید بیعت کرد. شرکت در جلسه هیات رییسه و بازدید از پردیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد و بیمارستانهای علامه بهلول گنابادی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر بهداشت به شهرستانهای گناباد و بجستان به شمار می رود.

پایان پیام/

کد خبر 1741296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha