ارایه ۳۰ سرفصل آموزش هنری رایگان در پویش «هنر برای همه»

در پویش «هنر برای همه» که با محوریت مساجد اجرا می شود ۳۰ عنوان و سرفصل آموزشی در حوزه های فرهنگی و هنری ارایه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مراسم افتتاحیه پویش «هنر برای همه» که صبح امروز در فرهنگسرای انقلاب مشهد برگزار شد یکی از برنامه هایی است که درراستای گسترش عدالت آموزش فرهنگی و هنری و با هدف ارتقای توانمندسازی و مشارکت اجتماعی محلات کم برخوردار شهری آغاز شده است.

در این پویش که با محوریت مساجد اجرا می شود ۳۰ عنوان و سرفصل آموزشی در حوزه های فرهنگی و هنری که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی شده ارایه می شود. این طرح تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر در ۵ پهنه حاشیه شهر ثبت نام کرده‌اند. این کلاس‌ها توسط دفاتر تسهیل‌گری محلات و با استفاده از ظرفیت مشارکتی در مساجد و کتابخانه‌ها در محلات متقاضی برگزار می‌شود.

کشف استعدادها و کارآفرینی اهداف اصلی پویش «هنر برای همه»

محمود عبداله‌زاده، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد در آیین آغاز به کار پویش «هنر برای همه» گفت: خواسته ما از شهروندان مطالبه گری برای ارتقا محله، جایگاه فرزندان و استفاده از ظرفیت‌های دولت برای احیا و ایجاد محلات هدف است.

وی افزود: یکی از این ظرفیت‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی هنر است که براساس آن ۳۰ دوره آموزشی در فرهنگسرا و مساجد برگزار می‌شود. این طرح دو هدف عمده را پیگیری خواهد کرد؛ بخش اول کشف و پرورش استعدادهای هنری و بخش دوم توسعه اقتصاد و کسب و کارهای فرهنگی و هنری در مناطق کم برخوردار شهری خواهد بود.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد ادامه داد: به واسطه اینکه هدف دفاتر تسهیلگری در محلات، مشارکت همه کنشگران مختلف و به‌ویژه اجتماع محلی برای تأمین خدمات، ارتقای کیفیت زندگی در محلات هدف توانمندسازی با مشارکت ساکنین محلات است، نیازسنجی ازساکنین محلات انجام شد و از ۳۰ عنوان آموزش‌های فرهنگی و هنری که توسط اداره فرهنگ و ارشاد مشخص شد، بیش از ۷۰۰ نفر در پنج پهنه حاشیه شهر ثبت نام کردند.

خانواده‌ها با فراگیری آموزش‌های هنری می‌توانند کسب درآمد داشته باشند

محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه با تدریس هنر به صورت رایگان مخالف هستم، خاطرنشان کرد: هر چیزی که ساده به دست بیاید، ساده هم از دست می‌رود و کاری برای انسان ارزشمند است و باقی می‌ماند که برای آن متحمل رنج و زحمت شود.

وی افزود: آنچه در طرح «هنر برای همه» قرار است در ۶۹ محله هدف مشهد اتفاق بیفتد، برگزاری ۳۰دوره آموزشی هنری رایگان برای متقاضیان و علاقه‌مندان است که در اصل، شروع کار است و تداوم آن نیاز به پشتکار و تلاش خود هنرجویان دارد.

حسین‌زاده در ادامه گفت: خانواده‌ها با فراگیری آموزش‌های هنری می‌توانند کسب درآمد داشته باشند و در حالت‌های بهتر، حتی می‌توانند به استقلال مالی برسند خصوصا رسیدن به استقلال مالی برای خانم خانه‌دار که در کنار فعالیت‌های منزل، به این‌گونه مشاغل صنایع فرهنگی روی می‌آورند، دور از انتظار نیست.

وی تأکید کرد: این آموزش‌ها برای علاقه‌مندان و افراد مستعد موجب می‌شود مسیر رشد را پیدا کنند و در ادامه با تداوم آموزش‌ها و تلاش خود، به نتیجه مطلوب برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با انتقاد از آموزش‌های نظری و عدم توجه به مسئله مهارت‌آموزی در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: آموزش‌های ارائه شده در این طرح را باید با نگاه مهارت‌آموزی ببینیم. از سوی دیگر هنر، چون با خیال و خلاقیت سر و کار دارد، هر لحظه می‌تواند اتفاق جدیدی را نیز رقم بزند.

وی ابراز امیدواری کرد که این کار منجر به کشف استعدادهای محلات، رشد افراد توانمند و مستعد و تبدیل آن‌ها به افتخارات هنری استان و کشور شود.

پایان پیام/

کد خبر 1741316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha