مادر دو شهید در بروجن آسمانی شد

حاجیه خانم ماه سلطان قادری مادر شهیدان «سید ضیاء موسوی هاردنگی» و «علی باز ربیعی دهنویی» دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش نائل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، اصغر اصغریان در مراسم تشییع این مادر شهید گفت: حاجیه خانم ماه سلطان قادری مادر شهیدان «سید ضیاء موسوی هاردنگی» و «علی باز ربیعی دهنویی» دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش پیوست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجن افزود: شهید سید ضیاء موسوی در هفدهم آذر ۱۳۴۹ در روستای ایرانچه چشم به جهان گشود تا اول راهنمایی درس خواند و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و سرانجام در نهم اسفند ماه ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید، پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و در سال ۱۳۷۴ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

خاطرنشان می‌شود: شهید علی‌باز ربیعی دهنویی یکم خرداد ۱۳۴۱ در روستای دهنو از توابع بروجن به دنیا آمد تا پایان دوره ابتدایی درس خواند به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و در دهم خرداد ۱۳۶۱ در سقز توسط نیروهای حزب دمکرات بر اثر اصابت گلوله شهید شد مزار او در گلزار شهدای روستای ایرانچه در جوار برادر شهیدش قرار دارد.

کد خبر 1741358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha