امام جمعه کرج:

جنگ در عرصه نرم نیازمند بصیرت افزایی و بصیرت بخشی است

شهید سلیمانی پدیده ای دائمی در برابر استکبار است
جنگ در عرصه نرم نیازمند بصیرت افزایی و بصیرت بخشی است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت نقش بصیرت افزایی شهید سردار سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی گفت: جنگ در عرصه نرم نیازمند بصیرت افزایی و بصیرت بخشی است؛ شهید سردار سلیمانی در این میدان پدیده ای دائمی در مقابل استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ۸ دی با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: بصیرت افزایی و بصیرت بخشی یکی از مهمترین شاخص های مهم در چهل سالگی دوم انقلاب اسلامی است. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: در چهل سالگی دوم انقلاب اسلامی مهمترین شاخصه، بصیرت افزایی و بصیرت بخشی است؛ اسلام به واسطه نقش عمار و مالک ها حفظ شد.

وی با اشاره به این فرمایش حضرت امیرالمومنین(ع) که می فرمایند: « انسان کور باشد بهتر است که بی بصیرت باشد» عنوان کرد: در میدان بصیرت افزایی یا باید اسیر شد و تن به ذلت داد و یا باید قوی بود و تا پایان پای ارزش ها و آرمان ها ایستاد. 

وی توضیح داد: در میدان بصیرت افزایی، از شخصیت های مهم و تأثیرگذار، مرحوم آیت الله مصباح یزدی است که رحلت آن فیلسوف والامقام، مصادف با ۱۲ دی ماه است. 

حسینی همدانی بیان کرد: ماندگاری شخصیت و عظمت معرفتی آیت الله مصباح آنچنان که رهبرمعظم انقلاب از آن یاد می کنند بزرگداشت آن مقام را از واجبات دانسته اند. 

خطیب نمازجمعه کرج از آیت الله مصباح به عنوان عمار دوران یاد کرد و اظهار داشت: تعابیر رهبرمعظم انقلاب از مقام و شخصیت آیت الله مصباح بی نظیر است، اینکه وجود ایشان را جبران کننده خلاء حضور شهید مطهری می دانند، همچنین این مهم که می فرمایند آن فیلسوف بزرگ و والا، هرگز فکر دور و زائدی نداشت، یکی از افرادی بود که عقبه تئوریک نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه کرج ادامه می دهد: آیت الله مصباح زبانی گویا در اظهار حق داشت و دشمنانش همواره به او تهمت می زدند ولی آن فیلسوف والا و اسلام شناس آرمان های اسلام را تبیین کرد و بدون مصلحت اندیشی عافیت طلبانه و لکنت برای مخاطبان، زبان گویا در اظهار حق بود.

حسینی همدانی طرح ولایت را از برکات و تلاش های آیت الله مصباح خواند و توضیح داد: دوره آموزشی طرح ولایت که به واقع پیوند دانشگاه و حوزه علیمه و تربیت نیروهای جوان مومن انقلاب است از برکات و تلاش های آیت الله مصباح است.

وی توضیح داد: آیت الله مصباح یزدی یک اسلام شناس دشمن شناس و به واقع عمار انقلاب بود؛ در روزگاری که عافیت طلبان همیشه ساکت هستند او همواره در مکتب اسلام تبیین گر و بصیرت افزا بود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگر سخنان خود به نقش مالک در اسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نیازمند عمار و مالک بود که عمار آن آیت الله مصباح یزدی و مالک آن سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی است که مردم سالاری دینی را به گروه های مقاومت صادر کرد و پدیده ای دائمی در مقابل رژیم صهیونیستی و کشورهای استکبار است. 

کد خبر 1741390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha