مکتب حاج قاسم نگاه ویژه به جایگاه ولایت فقیه است

حجت الاسلام محمدیان مکتب حاج قاسم را از آن رو دارای ارزش دانست که مرزبندی با دشمن دارد گفت: مکتب حاج قاسم نگاه ویژه به جایگاه ولایت فقیه است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان_امام جمعه سنگر در خطبه های امروز(جمعه،  ۸ دی) میلاد کوثر اهل بیت، حضرت فاطمه زهرا(س) را خدمت زنان و مادران جامعه اسلامی تبریک گفت و ابراز، امیدواری کرد: خداوند توفیق دهد هم زنان و هم مردان ما رهرو صدیق فاطمی باشند. 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مقام و منزلت و جایگاه زن اظهار کرد: زن نقش محوری به نام مادر را در عالم دارد. 

محمدیان بیان کرد: رهبری والاترین مقام و جایگاه را جایگاه بانوان ایرانی دانستند در حالی که در مقابل راهبرد ظالمانه ای که در طول تاریخ از تمدن یونان و رم تا جاهلیت عرب قبل از اسلام و اروپایی مسیحی تا تمدن کنونی غرب وجود دارد همگی القای شعارهای عوام فریبانه ای است که نقش زن را فقط یک نیروی ارزان برای کار و وسیله ای برای تلذذ هرزگان می دانند. 

وی گفت: نگاهی که پیامبر اکرم(ص) در مقام و منزلت زن می گوید، روایتی بسیار زیباست، زیرا دین مبین اسلام، بیشترین خیرات و برکات را در زنان می دانند. 

وی ادامه داد: در کنار زن بودن، مادر قرار دارد، مادر می تواند عالمی را متحول کند.

محمدیان با اشاره به سخنان ابن سینا_ نابغه ایرانی که در خصوص مقام و منزلت مادر گفته است«شما گمان می کنید که مادر در بالای سر گهواره فقط گهواره را تکان می دهد، نه اینطور نیست، واقعیت این است که مادر با تکان دادن گهواره عالمی را تکان می دهد» افزود: از طرف دیگر بار مسئولیتی که به دوش مادر است به قدری ارزش دارد و اثر گذار است که قابل بیان نیست. 

وی تصریح کرد: حاج قاسم در دامن چه کسی تربیت شد، سر سفره چه کسی نشست و با لالایی مادرانه چه کسی رشد کرد.. 

محمدیان با تاکید بر والا بودن جایگاه و مقام و منزلت زن اظهار کرد: غرب جای درستی دست گذاشته است زیرا به قدری زن تاثیر گذار است که عالم را متحول می کند. 

وی اضافه کرد: اگر به قرآن و جامعه ایمانی توجه کنیم و بخواهیم مصداق انسان مومن را نشان دهد، برای ما الگویی از جامعه زنان نام می برد. 

وی گفت: وقتی قرآن آسیه زن فرعون و مریم دختر عمران را به این عنوان دو مصداق برای جامعه ایمانی مثال می زند، نشان دهنده ارزش و مقام زن است. 
 
محمدیان تصریح کرد: کجای دین و آیین از یهود و نصارا و فرقه های دیگر در مکتب و عقیده خود اینقدر برای زن ارزش و جایگاه قائل هستند. 

امام جمعه سنگر در ادامه به در پیش بودن سالروز شهادت حاج قاسم اشاره و اظهار کرد: آنچه که این شهید را از یک شخصیت به یک مکتب رساند که منظومه فکری و عملی او می تواند در عصر کنونی ما راهگشا باشد، پیرو ولایت بودن است. 

محمدیان گفت: این مکتب از مکتب امام خمینی نشان گرفته و کسی که تبلور این تربیت، رشد و به عینیت رسیده در چارچوب مکتب امام راحل بوده است. 

وی ضمن برشمردن خدماتی که انقلاب داشته، بیان کرد: ناکارآمدی مدیران را نباید بپای انقلاب گذاشت، زیرا یکی از برکات انقلاب که تحویل جامعه و بشریت داد تربیت شخصیتی مانند حاج قاسم است که جامعه بشری را نجات داد. 

وی مکتب حاج قاسم را مرزبندی با دشمن دانست و ادامه داد: نظام در نگاه حاج قاسم ارزش داشت و از این رو نظام را حرم می دانست. 

وی، استقلال، آزادی، امنیت، عزت و... همه را در مکتب حاج قاسم قابل رویت دانست و بیان کرد: مکتب حاج قاسم نگاه ویژه به جایگاه ولایت فقیه است.

کد خبر 1741419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha