گذرگاه مرزی جدید ایران و آذربایجان راه‌اندازی می‌شود

امانی گفت: گذرگاه مرزی جدید جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، داریوش امانی امروز(جمعه، ۸ دی) در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها،اظهارکرد: گذرگاه مرزی جدید جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان فردا(شنبه، ۹ دی) با حضور مقامات عالی دو کشور افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان‌اینکه در مرحله نخست کامیون‌های خالی از این مسیر وارد خاک کشورمان می‌شوند و کامیون‌های پر از مسیر قدیم تردد خواهند کرد، افزود: ظرف ۱۰ روز آینده نیز از این گذر مرزی تردد عادی برای کامیون‌ها انجام خواهد شد.

گذرگاه مرزی جدید ایران و آذربایجان راه‌اندازی می‌شود

وی تصریح‌کرد: افتتاح و راه‌اندازی مسیر جدید ترانزیتی به مسئله ترافیکی سطح شهر آستارا و پشت مرز که رانندگان منتظر خروج از کشور هستند، بسیار کمک می‌کند.

امانی با اشاره به اینکه پل گذرگاه مرزی جدید بروی رودخانه آستاراچای ساخته شده است، خاطرنشان‌کرد: در بازدید سال گذشته مقام عالی وقت وزارت کلنگ این پروژه به زمین زده شد که عملیات ساخت پل مربوط به سمت کشور آذربایجان سریع احداث شد و سمت ایران نیز به موازات آن باید زیرساخت‌ها را فراهم می‌کردیم که این زیرساخت‌ها در حال حاضر آماده و فردا به صورت موقت به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 1741435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha