عرض ارادت بچه‌های مسجد به حاج‌قاسم و مقام مادر با سپاه زینب(س)

گروه سرود رهپویان حرم متعلق به کانون امام حسن مجتبی(ع) به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن و نیز چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اقدام به تولید نماهنگ «سپاه زینب(س)» کرده است.

«مهدی زارع»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از تولید نماهنگ سپاه زینب(س) به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها به همت گروه سرود رهپویان حرم کانون فرهنگی هنری مسجد «امام حسن مجتبی(ع)» استان یزد خبر داد و بیان کرد: این نماهنگ به زودی از شبکه های استانی و سراسری پخش می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: در این سرود اعضای گروه رهپویان حرم، شعری را با موضوع عفاف و حجاب همخوانی می‌کنند. شعر تجدید عهد دختران نوجوان با حضرت زینب(س) روایت می‌کند.

وی ادامه داد: تولید و سرپرستی این نماهنگ با مهدی زارع، کارگردانی با ابوالفضل گل، تصویربرداری با محمدحسین نصیری، شعر از حسین صیامی و تنظیم نماهنگ حسن برزگری است و شهرداری و شورای شهر مهریز یزد نیز در تهیه آن مشارکت داشته اند.

وی با اشاره به تولید ۱۰۹ اثر توسط این گروه سرود گفت: از این تعداد ۸۹ اثر نماهنگ و از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش شده است و این گروه سرود در صحن حضرت زهرا (س)، خیمه گاه حضرت اباعبدالله‌(ع) و پیاده روی اربعین نیز اجرا داشته است.

زارع در ادامه گفت: این گروه سرود از بین اعضای خود ۱۰ مربی گروه سرود آموزش داده است و این مربیان هر کدام در یکی از محلات و روستاهای شهرستان، گروه سرود تشکیل داده و مربی گری آن را به عهده دارند. ضمن اینکه در طول سال های گذشته قریب ۳۰۰ نوجوان دختر و پسر جذب این گروه سرود شده اند.

گفتنی است، گروه رهپویان حرم در یک کانون روستایی شکل گرفت و در حال حاضر نه تنها در بحث سرود بلکه به عنوان یک مجموعه فرهنگی در زمینه های گوناگون نظیر برگزاری اردوهای زیارتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تشویق اعضا به شرکت فعالیت های جمعی ورزشی، آشنایی با سیره شهدا (دیدار با خانواده شهدا، مطالعه زندگی نامه شهدا) و برگزاری جلسات هفتگی و مذهبی فعالیت دارد. این مجموعه در بحث اشتغال و اشتغال زایی نیز ورود داشته است و چهار حافظ کل قرآن کریم نیز تربیت کرده است.

کد خبر 1741439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha