تلاش حداکثری در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی صورت گیرد

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان کردستان نیازمند تلاش حداکثری و برنامه‌ریزی درست است.

به خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در دیدار کارکنان هسته گزینش و معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش،  با بیان اینکه سوادآموزی کار پر معنویتی است و می‌تواند نقش بسیار مهمی در تعالی و پیشرفت جامعه داشته باشد، تفاوت بالای شاخص‌ها با اوایل انقلاب اسلامی را امر مبارکی خواند و گفت: تلاش برای ریشه کنی بی‌سوادی باید به صورت مستمر ادامه یابد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های آموزش و پرورش کردستان در این راستا، حجم بی‌سوادان ۱۰ تا ۴۹ سال استان را بالا توصیف کرد و گفت: از تمام امکانات برای شناسایی و آموزش بی‌سوادان استفاده کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ورود به حوزه گزینش، به تبیین شاخص های برگزیدگی و افراد برگزیده و همچنین صفات و تفاوت آنان با سایر افراد پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی رازداری و انصاف را از مهم ترین این ویژگی‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: لازم است با دقت در انجام امور، بهترین افراد به عنوان معلم برگزیده شوند.

وی ظرفیت ها و امکانات در اختیار را امانت‌هایی در دست مسئولان امر دانست و با بیان اینکه شاخصه امانتداری باید از سوی مسئولان امر به دیگران نیز انتقال یابد، گفت: فلسفه امانتداری مربوط به کارکردهای گزینش و انتخاب افراد برگزیده است‌.

نماینده ولی فقیه در کردستان، ادب را شاخصه دیگر برگزیدگی عنوان کرد و با تاکید بر مواظبت در این خصوص گفت: این ویژگی ها انسان را به درجه بالا ارتقاء می دهد.

حجت الاسلام پور ذهبی، با اشاره به گزینش‌گر و گزینش شونده به عنوان دو رکن اصلی فرآیند گزینش، تعامل بین آن‌ها را مهم دانست و خطاب به گزینش‌گران اظهار داشت: از سخت‌گیری و تسامح در گزینش خودداری کنید.

کد خبر 1741592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha