کنگره شهدای غریب با فرصتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است

عبدالهی با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و جایگاه شهید حسین فهمیده در میان مردم البرز به عنوان دانش آموز شهید گفت: کنگره شهدای غریب با هدف تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به میزبانی البرز برپا می شود؛ ضروری است برای این مهم تمامی دستگاه ها همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، مجتبی عبداللهی در بیست و دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صبح امروز ۹ دی‌ماه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد. با گرامی داشت حماسه ۹ دی، با اشاره به برگزاری کنگره شهدای غریب، گفت: برگزاری این کنگره کاری بسیار ارزشمند در کشور است، همه دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها در برگزاری این کنگره باید پای‌کار باشند و همکاری لازم را با بنیاد داشته باشند.

استاندار البرز بر به‌کارگیری تمام ظرفیت استان در راستای برگزاری کنگره تأکید و تصریح کرد: جمع‌آوری زندگی‌نامه، چاپ کتاب و سایر تولیدات هنری از زندگی‌نامه شهدای غریب و همچنین نام‌گذاری یکی از اماکن و معابر در یکی از شهرستان‌ها به نام این شهدا از اقداماتی است که باید صورت گیرد. باید کاری خوب و ارزشمند در این راستا صورت گیرد.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز افزود: این کار نیاز به تلاش جهادی دارد لذا از بنیاد انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر نسبت به تشکیل کارگروه و انجام سایر امور مربوط به این کنگره اقدامات لازم را انجام دهد.

عبداللهی در ادامه بر تشکیل کارگروهی در راستای ساماندهی کامل گلزارهای شهدای استان و همچنین تبدیل وضعیت ایثارگران اشاره کرد و گفت: در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در صورت استنکاف، مدیر متخلف به بازرسی معرفی می‌شود.

سلیمان رستمیان نیز در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و سالروز حماسه ۹ دی، گفت: برگزاری جلسات شورای ترویج خروجی‌های مؤثری در برداشته است و اقدامات خوبی در استان صورت گرفته، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و شهید فلاحی از این اقدامات است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات گذشته، گفت: علی‌رغم مصوبات گذشته و پیگیری‌های صورت گرفته شهرداری هنوز اقدامی نسبت به ساماندهی قطعه سرداران امام‌زاده محمد (ع) انجام نداده است.

رستمیان در خاتمه با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی شهید فهمیده و شهدای دانش‌آموز در استان البرز، گفت: شهید فهمیده متعلق به استان البرز است و به همین جهت این استان پایه برگزاری روز دانش‌آموز در کشور است. وی افزود: باید کمیته‌ای متشکل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه، آموزش‌وپرورش و بسیج دانش‌آموزی تشکیل و نسبت به تعریف مأمورت و راهبردهای این دبیرخانه اقدام و در جلسه بعدی مطرح گردد.

کد خبر 1741598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha