نیاموختن مهارت زندگی مهمترین تهدید پیش‌روی فرزندان است

آراوند گفت: از مهمترین تهدیدات پیش روی فرزندان، آسیب های ناشی از نیاموختن مهارت زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، سرهنگ فرهاد آراوند، در کارگاه آموزشی در کارگاه آموزشی مدیران مدارس بخش شیبکوه با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در آموزه‌های دینی، اظهار کرد: در حدیث شریف معصومین (ع) مداد علما با خون شهیدان مقایسه و برتر از خون شهید عنوان شده که بیانگر جایگاه والای علم و تعلیم و تربیت است.

وی به موضوع "علم بهتر است یا ثروت" اشاره کرد و افزود: قدمت این موضوع  به درازی تاریخ است؛ امام علی (ع) در پاسخ به این سوال به جناب کمیل فرمودند: علم نگهبان ماست در حالیکه ما باید نگهبان ثروت باشیم.

این مقام انتظامی با اشاره به مراحل مدیریت بحران و اولین گام که "پیش بینی" است، تصریح کرد: باید نیازمندی‌های آموزشی را احصا و تهدیدات را پیش‌بینی کنیم که یکی از مهمترین تهدیدات پیش روی فرزندان ما، آسیب های ناشی از نیاموختن مهارت زندگی است.

سرهنگ "آراوند" واژه مهارت را کلمه‌ای در ظاهر ساده ولی در معنا و  اصل، پیچیده دانست و مختصرترین تعریف را، "توانایی انجام کار در حداقل زمان ممکن با کمترین خطا و بیشترین کیفیت" بیان کرد.

وی با بیان اینکه پیشگیری اجتماعی از وظایف نهادهای تربیتی و فرهنگی است، گفت: پیشگیری اجتماعی، مهمترین و پایدارترین نوع پیشگیری است و مسیری برای قانونمندی اجتماع که یکی از راههای تحقق آن، آموزش قانونمندی و بیان مصادیق قانون گریزی است.

فرمانده انتظامی فسا به مرحله سوم و چهارم که مقابله و ترمیم و بازسازی آسیب‌هایی که بحران به جامعه وارد کرده است، اشاره کرد.

کد خبر 1741619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha