فتنه سال ۸۸ می‌توانست ۱۰ نظام را از بین ببرد/شخص مقام معظم رهبری نقش آفرین نخست در هدایت و بصیرت بخشی به مردم بود

استاد دانشگاه و حوزه های علمیه گفت: شخص مقام معظم رهبری نقش آفرین نخست در هدایت و بصیرت بخشی در سال 88 به مردم بودند که در سخنرانی های متعدد ماجرا را تبیین کردند.

حجت الاسلام و المسلمین «امرالله اندرزیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج با اشاره به ۹ دی، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت»، اظهار کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸، حوادث یا فتنه بزرگی پیش آمد که البته این موضوع بعد از انتخابات به وجود نیامد.

معاون فرهنگی دانشگاه دولتی یاسوج گفت: این فتنه ۶ ماه و حداقل یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری دشمنان بیرونی و در راس آنها آمریکا، اسرائیل و ضد انقلاب و برخی از افرادی که متاسفانه در داخل کشور با دشمنان همدست شده بودند، بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند، در حالی که این موضوع صحتی نیز نداشت.

وی به راه‌اندازی فتنه عظیم بر ضد انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: در این فتنه نیروهای متعددی پشت ماجرا قرار گرفته بودند که یکی از آنها «جورج سوروس» ملعون بود که انقلاب های مخملی را راه اندازی می کرد و هر انقلابی به این شکل، رنگ، نشانه و علامتی داشت که اینها رنگ سبز را انتخاب کردند.

اصل فتنه 88 مقابله با اسلام، نظام و ولایت فقیه بود

حجت الاسلام اندرزیان خاطرنشان کرد: اصل این فتنه عظیم مقابله با اسلام، نظام و ولایت فقیه بود و از طرفی خود فتنه گران اعلام کردند که «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و با شعار بر علیه مقدسات، امام و رهبری، دین و دیانت مردم، سیاست های انقلابی نظام جمهوری اسلامی بود، یعنی شعارهای آنها ضد انقلابی و ضد اسلامی بود.

این استاد دانشگاه اوج این کار را در عاشورای سال ۱۳۸۸ و بی‌حرمتی به عاشورای امام حسین (ع) دانست و افزود: این کار فتنه گران شبیه کاری بود که بنی امیه بعد از شهادت امام حسین (ع) انجام دادند.

وی ضمن تاکید بر اینکه آنها به مقدسات اسلام و مسلمانان اهانت کردند، یادآور شد: ملت بزرگ و ولایت مدار ایران اسلامی وقتی این اهانت‌ها را مشاهده کردند، به میدان آمده و بساط فتنه‌گران را جمع کردند.

مقام معظم رهبری با افشاگری، تبیین و بصیرت افزایی در این راستا پیشگام بود

حجت الاسلام اندرزیان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حضور مردم را هدایت می‌کرد تا آسیب کمتری داشته باشد، ادامه داد: معظم له با افشاگری، تبیین و بصیرت افزایی در این راستا پیشگام بود، هرچند که عده‌ای از خواص نیز در این مسیر لغزش پیدا کرده و نتوانستند نظام و ولایت را همراهی کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج بخشی از آسیب‌ها را از ناحیه خواص جامعه دانست و بیان کرد: تعدادی از این خواص با پخش بیانیه و اعلام حمایت از فتنه‌گران، حرمت شکنی روز عاشورا را «امت خداجو» قلمداد کردند.

وی به تعبیر آمریکایی ها و کشورهای غربی در مورد فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: آنها می گفتند «فتنه سال ۸۸ می‌توانست ۱۰ نظام را از بین ببرد»، ولی ملت انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ به میدان آمده و حماسه عظیم را در مقابل فتنه‌ای عظیم، خلق کردند.

حجت‌الاسلام اندرزیان تاکید کرد: به لطف الهی، حضور باشکوه مردم و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری که دشمنان حدود ۱۰ سال یعنی از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۸۸ در حال توطئه و دسیسه بودند، همه با حضور ملت بصیر، انقلابی و ولایت مدار ایران اسلامی بر باد رفت.

این استاد حوزه و دانشگاه به عواملی که در خلق حماسه ۹ دی ماه تاثیرگذار بودند اشاره کرد و یادآور شد: بصیرت و عشق مردم به امام حسین (ع)، ولایت فقیه و اسلام در این راستا تاثیرگذار بود.

فریب خوردگان با خطبه 29 خرداد مقام معظم رهبری کنار کشیدند و فهمیدند که اشتباه می‌کردند

وی اظهار کرد: چون توده مردم متدین، مذهبی و علاقه مند به اسلام هستند، وقتی که هتک حرمت‌هایی به ویژه نسبت به خیمه امام حسین(ع) و عاشورا صورت گرفت، مردم به میدان آمدند و مخالفان با جمهوری اسلامی و مخالفان با اصل اسلام و امام حسین (ع) را با خلق حماسه همراه با شور و شعور خود به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام اندرزیان گفت: خطبه ۲۹ خرداد سال ۱۳۸۸ مقام معظم رهبری و بصیرت بخشی که ایشان داشتند، بسیار تاثیرگذار بود و بعد از آن کسانی که تصور می‌کردند که تقلب در انتخابات صورت گرفته، کنار کشیدند و فهمیدند که اشتباه می‌کردند.

این استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه یاسوج گفت: شخص مقام معظم رهبری نقش آفرین نخست در هدایت و بصیرت بخشی به مردم بودند که در سخنرانی های متعدد ماجرا را تبیین کردند که بحث تقلب نبوده، بلکه دشمنی با انقلاب، نظام و همراهی دشمنان با ضد انقلاب و فریب خوردگان داخلی است.

وی گفت: ما در بحث بصیرت افزایی شاخص اصلی را ولایت می‌دانیم و ملت بزرگ ایران وقتی که دیدند نظر ولایت این گونه است، حماسه عظیم ۹ دی را خلق کردند.

کد خبر 1741620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha