افزایش ترانزیت بین ایران و آذربایجان

بذرپاش با بیان‌اینکه ترانزیت بین ایران و آذربایجان رشد قابل توجهی داشته است، گفت: ترانزیت و جابه‌جایی کالا بین ایران و آذربایجان ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مهرداد بذرپاش امروز(شنبه، ۹ دی) در آیین بهره‌برداری از سایت موقت پایانه مرزی و پل جدید ترانزیتی با بیان‌اینکه دولت سیزدهم توسعه ارتباطات با همسایگان را در اولویت قرار داده است، اظهارکرد: توسعه روابط با کشورهای همسایه نتایج مثبتی به دنبال داشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان‌اینکه توافقات راهبردی خوبی بین ایران و آذربایجان صورت گرفته است، افزود: روابط  و مناسبات ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف تجاری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت می‌شود.

وی به فرصت‌های موجود روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: ترانزیت بین ایران و آذربایجان رشد قابل توجهی در سالیان اخیر داشته است.

بذرپاش با اشاره به اینکه توسعه روابط و مناسبات بین ایران و آذربایجان مورد تاکید طرف‌های ایرانی و آذری است، تصریح‌کرد: ترانزیت بین دو کشور حدود یک و نیم میلیون تن است.

افزایش ترانزیت بین ایران و آذربایجان

وی از ۲ برابر شدن ترانزیت و جابه‌جایی کالا بین ایران و آذربایجان خبر داد و اظهارکرد: رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیتی ۲ کشور ایران و آذربایجان دور از دسترس نیست‌.

رئیس کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و آذربایجان با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از سایت موقت پایانه و پل روگذر جدید آستارا بخشی از مشکل تردد کامیون‌ها در منطقه برطرف می‌شود، ادامه داد: تقویت شبکه ترانزیتی کشور در دستور کار بوده و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

بذرپاش از مقاوم‌سازی پل قدیمی مرزی آستارا خبر داد و خاطرنشان‌کرد: افزایش ظرفیت پل قدیمی پایانه مرزی آستارا در اولویت قرار دارد.

کد خبر 1741637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha