ابوذر روحی: دهه هشتادی‌ها را دریابید/ کانون‌های مساجد به سرود اولویت دهند

ابوذر روحی با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص اهمیت پرداخت به سرود برای تبیین مبانی فکری و تربیتی انقلاب، بر لزوم اهتمام بیشتر کانون‌های مساجد به موضوع سرود تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، اولین نشست هم اندیشی گروه‌های سرود کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی بعدازظهر امروز شنبه (۹دی) با حضور «ابوذر روحی» تهیه کننده سرود سلام فرمانده در محل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیران کانون‌های فعال در حوزه سرود که در این نشست حضور داشتند به بیان تجربیات و چالش های پیش روی گروه‌های سرود مسجدی پرداختند. 

ابوذر روحی نیز در این جلسه ابتدا با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص اهمیت پرداخت به سرود برای تبیین مبانی فکری و تربیتی، بر لزوم اهتمام بیشتر کانون‌های مساجد به موضوع سرود تاکید کرد.

وی مساله محتوا وسرود مناسب را از مهمترین چالش‌های گروه‌های سرود دانست و به بیان نکاتی در خصوص نحوه تولید یک اثر ماندگار پرداخت. استفاده از کلیدواژه هایی که کمتر استفاده می‌شوند و همچنین پرداختن به مناسبت‌هایی که کمتر به آنها پرداخته شده مانند ۹ دی و یا مباهله و امثالهم را از نکات حاضر اهمیت در دیده شدن بهتر اثر عنوان کرد. 

ابوذر روحی: دهه هشتادی‌ها را دریابید/ کانون‌های مساجد به سرود اولویت دهند

روحی همچنین تاکید کرد که باید آثار سروده شده برای نسل کودک و نوجوان و قابل درک برای آن‌ها باشد نه اینکه یک اثر متعلق به بزرگسالان را به بچه‌ها برای اجرا بدهیم و توقع داشته باشیم بر این نسل اثر بگذارد و توسط آنها تکرار و فراگیر شود.

سازنده سرود سلام فرمانده توجه به دهه هشتادی‌ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد که باید ارتباط این نسل به خصوص با مساجد و کانون‌ها بیشتر شود. 

روحی ضمن اشاره به برخی تجربیات خود در تولید سرود و ساخت آهنگ‌های متناسب با این سن وسال، به ارائه نکاتی برای اثرگذاری بیشتر تولیدات مسجدی و جذب و نگهداری بچه‌ها در گروه پرداخت. 

به اعتقاد روحی باید برای تک‌خوانی در گروه نیز به جای استفاده از مداح و خواننده معروف از اعضای گروه استفاده کرد. 

وی همچنین بر برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های جانبی مثل ورزش یا اردو و ... غیراز تمرین و اجرای سرود برای اعضای گروه با هدف ایجاد صمیمیت و وابستگی اعضا به کانون و گروه سرود تاکید کرد. 

پایان پیام/

کد خبر 1741643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha