لزوم خودسازی قبل از تربیت دیگران

 حجت الاسلام زارعی با اشاره به سخنانش ارزشمند و پندآموز امیرالمومنین علی(ع) درخصوص جایگاه تعلیم و تربیت، گفت: خودسازی قبل از ارائه مباحث اخلاقی به دیگران یک ضرورت انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام محمداسماعیل زارعی کیاپی- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران در کلاس اخلاق ویژه کارکنان حفاظت و اطلاعات سپاه کربلا مازندران با اشاره به حکمت ۷۳ نهج البلاغه امیرالمومنین علی(ع) اظهار کرد: هر که خود را پیشوای مردم خواهد، باید حتما پیش از ادب کردن دیگران به تربیت خود پردازد و با کردار و رفتار خود دیگران را ادب نماید.

وی گفت: در ارگانهای نظارتی همچون حفاظت اطلاعات که هدایت و ارشاد دیگر پرسنل بر دوششان است، باید پیش از آنکه به تعلیم دیگران بپردازند به تعلیم خویش بپردازند چرا که دیگران، حرف افرادی را که خودشان عملگرا هستند، با گوش جان می پذیرند.

حجت الاسلام زارعی در ادامه تاکیدکرد: هرگاه انسان نخست به تعلیم و تادیب خویشتن پردازد، تأثیر سخنانش بیشتر و عمیق تر است در حالی که اگر کسی تنها به تأدیب مردم پردازد و از خویش غافل بماند روزی فرا می رسد که مردم از این امر آگاه می شوند و از او روی برمی گردانند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) گفت: منافق دیگران را از بدی ها باز می دارد، ولی خویشتن را نه و دیگران را به نیکی ها دعوت می کند در صورتی که خود بدان عمل نمی نمایند.

این مقام قضایی با تاکید براینکه اگر خودمان به انجام کارهای مثبت اهتمام نداشته باشیم، مطمئنا نمی توانیم دیگران را از گناه و جرم بازداریم و خودمان یک عالم بی عمل خواهیم شد، اظهار امیدواری کرد: با رفتار درست در یگان و حتی محل زندگیمان الگوی مناسب تربیتی برای دیگران باشیم و بتوانیم نرخ جرائم را به کمترین میزان برسانیم.

کد خبر 1741710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha