۳۰ هزار آستارایی در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

احمدی گفت: ۳۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان آستارا در پویش ملی سلامت تحت غربالگری دیابت و فشار خون قرار گرفتند.

حسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: پویش ملی سلامت (غربالگری دیابت و پرفشاری خون) از ۲۰ آبان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی سال جاری ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان‌اینکه گروه هدف اجرای پویش ملی سلامت همه افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار زیر ۱۸ سال است، افزود: در پویش ملی سلامت تکمیل پرونده سلامت الکترونیک و غربالگری دیابت و پرفشاری خون برای ارتقای برنامه سلامت خانواده مورد توجه است.

وی تصریح‌کرد: پویش ملی سلامت در خانه و پایگاه بهداشت و مرکز سلامت در شهرها و روستاهای شهرستان و همچنین اماکن عمومی مانند مدارسی و مساجد اجرا می‌شود.

احمدی با بیان‌اینکه در شهرستان آستارا تاکنون ۳۰ هزار نفر در این پویش شرکت کرده‌اند، گفت: با توجه به زمان اندک تا پایان این پویش انتظار از مردم این است برای سلامت خود به این پویش بپیوندند تا غربالگری آنها انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با تاکید بر اهمیت غربالگری فشار خون و دیابت،خاطرنشان‌کرد: فشار خون بالا علامت خاصی نداشته و بنابراین اجرای برنامه‌هایی همچون غربالگری برای شناسایی افرادی که درگیر آن هستند، ضروری است.

کد خبر 1741719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha