جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به دنبال الگوسازی است

سید منصور حسینی گفت: اکنون جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در تلاش است تا با فعالیت های آموزشی مختلف و جمع آوری نمونه های موفق مردمی در بعد کارهای اجتماعی و مدیریت محلات این الگو سازی را از جاهای مختلف بگیرد و انتشار دهد.

سید منصور حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کرمان در زمینه ظرفیت شناسی مجموعه های فعال و خودجوش مردمی در موضوعات مختلف (کار شناسایی و ارتباط گیری مجموعه ها با یکدیگر و البته هم افزایی و مهارت افزایی هر چه بیشتر آنها را به عهده دارد) کار جهادی و خودجوش انجام می دهد.

مسئول آموزش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: این مجموعه ها یا به صورت فردی و یا متشکل از گروه ها و جمع هایی است که به نوعی سمن های مردمی هستند و کار جهادی انجام می دهند.

وی بیان کرد: فعالیت های خودجوش و جهادی مردمی به برکت بزرگان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همچون حاج حسین یکتا از سال ۱۳۹۰ شروع شد و این بزرگان با این دغدغه در سطح کشور نیروهای جوان حزب اللهی و ارزشی که در عرصه های مختلف فعالیت داشتند را شناسایی و ظرفیت سنجی کردند.

حسینی ابراز کرد: در جلسه فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی که ۲ / ۲ / ۱۳۹۲ با حضرت آقا داشتند در خصوص گرد هم آوردن نیروهای حزب الهی و ارزشی با رویکرد کار جهادی و خدمت به مردم، گزارشی ارائه شد که مورد استقبال ایشان قرار گرفت و به نوعی فرمان جبهه سازی را آنجا بیان فرمودند.

مسئول آموزش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: رهبری فرمودند؛ خیلی خوب است که شما بچه های انقلابی و ارزشی دور همه جمع شده اید و اگر تبدیل به یک جبهه شوید می توانید در مقابله با چهار جبهه صهیونیستی، استکبار جهانی، مرتجعین فکری و سرمایه داری اقدام کنید.

وی اظهار کرد: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در قالب مجموعه های تخصصی در حوزه کتاب، قرآن، تربیت، ورزش، گردشگری، سلامت، جمعیت، ایثار و شهادت قریب ۲۰ کارگروه تخصصی در کل کشور شکل گرفت تا با هم افزایی و به دور از موازی کاری کارها را پیش ببرند.



حسینی خاطرنشان کرد: با تشکیل این کارگروه های تخصصی اتفاقات خوبی رقم خورد و از دل همین کارگروه ها، مجامع تخصصی مثل سازمان فضای مجازی سراج یا سازمان هنری رسانه ای اوج و یکسری مراکز تخصصی شکل گرفت.

مسئول آموزش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به پیشرفت های این مجامع تخصصی، عنوان کرد: کارهای بزرگی در حوزه هیئت همچون شکل گیری جامعه ایمانی مشعر در سطح کشور، انجام شد که به طور تخصصی در حوزه هیئت داری، خطبا و مسائل اجتماعی که هیئت ها می توانند انجام دهند کارهای مختلفی در حوزه آموزش آنها انجام می دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای این که دامنه فعالیت این مجموعه گسترده تر شود و عامه مردم بتوانند در آن حضور پیدا کنند و دخیل باشند حضرت آقا به نوعی یک فرمان عمومی تری را بیان فرمودند.

حسینی اضافه کرد: سرلشکر جعفری فرمانده سابق سپاه که اکنون مسئول قرارگاه قرب بقیه الله بالا دست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است به عنوان مسئول مجموعه انتخاب شد.

مسئول آموزش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کرمان ابراز کرد: پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب در بهمن ۹۷ دوستان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دور هم جمع شدند با این دغدغه که بیانیه گام دوم انقلاب با یک هدفی از سوی رهبری عنوان شده و حتما یک مدل اجرایی دارد پس این یک گفتمانی است که می شود آن را بیرون رقم زد.

وی اظهار کرد: از آنجایی که به مدل اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دست نیافتند بنابراین در جلسه ای به حضرت آقا گفتند؛ بررسی که کردیم برای بیانیه گام دوم انقلاب یک مدل اجرایی نیاز هست زیرا در این بیانیه جوانان مومن را چندین بار مورد خطاب قرار داده اید.

حسینی افزود: حضرت آقا بعد از مدتی پیام می دهند که جلسه ۱ / ۳ / ۹۸ حتما حضور داشته باشید آنجا می خواهم در مورد مدل اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب صحبت کنم بنابراین ایشان بحث مفصلی درباره تمدن سازی، گام هایی که باید برداشته شود، از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون چه مسیری طی کرده ایم، پیش روی ما چه جریان هایی باید به وجود آید و آن مدلی که باید این تمدن سازی را به وجود آورد، توضیحاتی فرمودند.

مسئول آموزش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: در این جلسه رهبری همچنین فرمودند؛ یک ظرفیت ها و جریاناتی از مردم باید با کمک خود مردم به عنوان حلقه های میانی شکل بگیرد که این ها واسطه بین حاکمیت و توده مردم شوند و مردم را به جایگاه واقعی خود که همانا مردم سالاری است، برسانند نه صرفا از بعد انتخاباتی بلکه از بعد حضور فعال اجتماعی و مدیریت در اجتماع مردم را به کنشگری سوق دهند و میدان را برای کنشگری عامه مردم نه تنها یک گروه خاص صرفا ارزشی و انقلابی باز کنند.

وی اضافه کرد: عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، راهکارها و مدل هایی دارد که حضرت آقا در این باره می فرمایند؛ تحقق این مهم باید با برنامه ریزی و پیگیری مداوم باشد و این جبهه سازی و تشکیل حلقه های میانی تنها با حضور و ابتکار مردم مسیر می شود.

حسینی تصریح کرد: اکنون جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در تلاش است تا با فعالیت های آموزشی مختلف و جمع آوری نمونه های موفق مردمی در بعد کارهای اجتماعی و مدیریت محلات این الگو سازی را از جاهای مختلف بگیرد و انتشار دهد.

مسئول آموزش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: دوره آموزشی در حوزه رسانه محله محور یک کارکرد و یکی از ابزارهای جدی و جذابی است که می تواند بستری برای گرد هم آوردن افراد دغدغه مند و فعال در سطح یک محله و یا در ابعاد گسترده تر با یک رویکرد تخصصی تر باشد.

وی گفت: افراد دغدغه مند با حضور در دوره های آموزشی رسانه محله محور علاوه بر مهارت آموزی می توانند به عنوان مطالبه گر، ظرفیت های مردمی را شناسایی کنند و با ارائه راهکارها بخشی از معضلات جامعه را رفع کنند.

کد خبر 1741748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha