اعلام آمادگی خیریه‌های مالزی برای بازسازی مساجد و مدارس در غزه

رئیس دبیرخانه «عملیات احسان» مالزی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ با همکاری موسسه‌های غیردولتی، زیرساخت هایی مانند مساجد، مدارس و مراکز تجاری در غزه که در حملات نظامی اسرائیل ویران شده‌اند، بازسازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theedgemalaysia»، رئیس دبیرخانه «عملیات احسان» مالزی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ با همکاری موسسه‌های غیردولتی، زیرساخت هایی مانند مساجد، مدارس و مراکز تجاری در غزه که در حملات نظامی اسرائیل ویران شده‌اند، بازسازی خواهند شد.

سازمان های غیردولتی در مالزی اعلام کرده‌اند که در سال ۲۰۲۴ میلادی به کمپین کمک های بشردوستانه برای فلسطین می‌پیوندند.

«جیسمی جوهری»، رئیس دبیرخانه «عملیات احسان» مالزی گفت که سازمان‌های غیردولتی برای تأمین مایحتاج ضروری از جمله غذا و اقلام بهداشتی، بودجه جمع‌آوری خواهند کرد.

وی افزود: تاکنون سه ماموریت کمک‌های بشردوستانه برای فلسطین از طریق مرکز «عملیات احسان» در روزهای سوم و دهم نوامبر و همچنین ۱۹ دسامبر در سال جاری میلادی انجام شده است.

جوهری افزود: اگرچه ما کمک هایی مانند غذا، دارو و اقلام بهداشتی را توزیع کرده ایم، اما هنوز برای رفع نیازهای مردم غزه کافی نیست.

رئیس دبیرخانه «عملیات احسان» مالزی تصریح کرد که با پیوستن سازمان‌های غیردولتی به کمپین کمک‌های خیریه و بشردوستانه، نیازهای تعداد بیشتری از مردم غزه برطرف خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در غزه بی خانمان هستند، بنابراین آنها به چادر برای استفاده به عنوان سرپناه نیاز دارند و امیدواریم بتوانیم چنین کمک هایی را ارائه کنیم.

جیسمی که همچنین رئیس سازمان امداد و کمک های بشردوستانه مالزی نیز هست، گفت که انتظار می رود گروه بعدی کمک ها در اوایل ژانویه به غزه از طریق دریا ارسال شود که شامل ۱۰ کانتینر کمک‌های اولیه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که دبیرخانه عملیات احسان قصد دارد به کمک سازمان‌های غیردولتی، هزینه‌های تحصیل و  زندگی فلسطینی‌ها در مالزی را تامین کند و در عین حال اطمینان حاصل کند که انتقال کمک‌ها برای مأموریت‌های بشردوستانه در مرکز قاهره به خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 1741755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha