تحقیر، شکنجه و آزار سیستماتیک زنان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

زندانیان زن فلسطینی که در دربند اسرائیل هستند، با وضعیت سختی رو به رو هستند و به صورت سیستماتیک مورد تحقیر، شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار و آواره و بی‌خانمان شدن فلسطینیان، یکی از شکننده‌ترین وضعیت‌ها را زنان و کودکان دارند چه آنها که در غزه زندگی می‌کنند و چه آنهایی که در زندان‌های اسرائیلی اسیر هستند.

در همین راستا، دفتر رصدخانه اروپا مدیترانه اعلام کرد که با وجود آنکه آمار دقیقی از تعداد اسرای زن فلسطینی در دست نیست ، اما آمارهای اولیه نشان می‌دهد که بیش از سه هزار فلسطینی در بازداشت به سر می‌برند که ۲۰۰ نفر از آنان زن و کودک هستند.

باشگاه اسرای فلسطین نیز روز شنبه اعلام کرد:۸۰ زندانی زن فلسطینی در زندان دیمون رژیم صهیونیستی تحت شکنجه، گرسنگی و شرایط سخت بازداشت هستند.

این در بیانیه ای که در مورد وضعیت زنان بازداشت شده منتشر شده است که نشان می‌دهد اکثر آنها اهل نوار غزه هستند، آمده است: پس از یک سلسله بازدیدی که وکلا از این زندان انجام داده اند و برخی از زنانی که در تبادل اسرا آزاد شده‌اند، درباره وضعیت سخت و شکنجه زنان در زندان سخن گفته‌اند.

بر اساس شواهد، زنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی مورد تهدید، تجاوز و آزار و اذیت قرار می‌گیرند و با آنان با رفتار تحقیر آمیز برخورد می‌شود.

علاوه بر اینها، وضعیت بد زندان، مثلا یک زن باردار با گرسنگی مواجه است و اداره زندان عمداً غذای سوخته و غیرقابل خوردن برای او می آورد و یک زندانی سالخورده ۸۲ ساله از غزه مورد رفتار تحقیرآمیز قرار گرفته است.

باید گفت که شکنجه، آزار، تحقیر و انتقام سختی شرایط بازداشت آنها را دوچندان کرده و  گرسنگی سرمای شدید شدت فاجعه را بیشتر کرده است.

باشگاه زندانیان همچنین اعلام کرد: سلول‌های زندانیان زن شاهد ازدحام زیادی است و اکثریت آنها روی زمین می‌خوابند و اداره زندان اجازه ورود پتو را نمی‌دهد.

این باشگاه افزود: برخی از زندانیان زن  هنوز همان لباس‌هایی را می‌پوشند که با آن بازداشت شده‌اند، زیرا برخی از آنها بیش از یک ماه است که در بازداشت به سر می‌برند و اداره زندان از آوردن لباس به آنها خودداری می‌کند.

باشگاه زندانیان گفت: اداره زندان به عمد آب غیرقابل شرب و کثیف در اختیار آنها قرار می‌دهد.

این باشگاه افزود: وضعیت زندانیان زن غزه در زندان دیمون که «بخشی از زندانیان زن در آن اسیر هستند، بدتر است و و رژیم اشغالگر از افشای هرگونه اطلاعات در مورد آنها یا اجازه ملاقات تیم‌های حقوقی با آنها خودداری می‌کند.

این باشگاه در رابطه با اتهامات وارده به این زندانیان زن گفت: اکثر زندانیان زن در کرانه باختری در بازداشت اداری به سر می برند و یا با اتهامات مربوط به تحریک در شبکه های اجتماعی روبرو هستند.

بازداشت اداری یک قرار بازداشت با دستور نظامی به دلیل تهدید امنیتی و بدون ارائه کیفرخواست است و تا ۶ ماه قابل تمدید است.

در ادامه این باشگاه از همه نهادهای بین‌المللی حقوق بشر به رهبری سازمان ملل متحد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست تا برای بازگرداندن نقش واقعی و ضروری خود با توجه به تشدید جنایات علیه زندانیان مرد و زن در زندان‌های اشغالی کاری بکنند.

تعداد کل اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از ۷۸۰۰ نفر، از جمله بیش از ۲۸۷۰ زندانی اداری، تا پایان نوامبر گذشته است.

کد خبر 1741757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha