مرجعیت دانشگاه مردم‌سالاری را در جمهوری اسلامی تقویت می‌کند

حجت‌الاسلام مروی گفت: مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی ظهور و بروز یافت که از افتخارات و نکات برجسته نظام است و دانشگاه می‌تواند با نقش مرجعیتی که دارد این جریان را تقویت و گسترش دهد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،  حجت الاسلام احمد مروی روز یکشنبه در نشست استادان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مشهد افزود: باید با جریان مردم‌سالاری به نسل جوان هویت داد چون نسل بی هویت به راحتی طعمه دشمن قرار می‌گیرد و یکی از مولفه هایی که می تواند هویت نسل جوان را حفظ کند حضور در انتخابات و برجسته کردن مردم‌سالاری است و در این راستا مسوولان هم باید با عمل به توصیه‌های رهبری بستر حضور مردم در انتخابات را فراهم کنند.

وی ادامه داد: فتنه سال ۸۸ جمهوریت و مردم‌سالاری نظام را مورد هجمه قرار داد و رهبر معظم انقلاب با همه توان مقابل این هجمه ایستادند و از مردم‌سالاری دفاع کردند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رهبر انقلاب از یک فرد یا جریانی خاص دفاع نکردند بلکه از جمهوریت و مردم‌سالاری نظام دفاع و این خط را در همه انتخابات دنبال کرده‌اند.

در حاشیه این نشست، مجموعه‌ ۴۰ جلدی "ره‌نامه" که از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه‌ رهبر معظم انقلاب، مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی را با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند رونمایی شد.

این مجموعه تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب است که با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تهیه شده است و پنجم دی ماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه تهران نیز رونمایی شد و در دیگر دانشگاهها نیز به تدریج رونمایی می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1741799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha