هجمه فرهنگ غربی موجب نفوذ مراسم بیگانه با فرهنگ ایرانی شده است

رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور گفت: هجمه گسترده فرهنگ غربی، موجب نفوذ مراسم بیگانه با فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محمد حسین رجبی دوانی، عصر یکشنبه در نشست خبری گفت: هجمه گسترده فرهنگ غربی، موجب نفوذ مراسم بیگانه با فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه شده است و سعی می‌کنیم با ترویج فرهنگ خود و برحسب داشته‌هایمان مراسم فرهنگی و باستانی خود را جایگزین فرهنگ غرب کنیم.

این مسئول گفت: دغدغه بنیاد ایران‌شناسی، شناساندن هویت ارزشمند ایرانی اسلامی است و هیچ کشوری از نظر ارزش‌های تمدنی به پای تمدن ایرانی نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ایران شناسی در سال ۷۶ توسط حسن حبیبی تاسیس شد، بیان کرد: این بنیاد در ۱۹ استان نمایندگی دارد و درصدد هستیم با همکاری وزارت کشور به زودی در سایر استان‌ها نیز نمایندگی تاسیس کنیم.

نهادینه کردن عشق و تعصب به پرچم توسط جوانان از برنامه های بنیاد ایرانشناسی است

رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های بنیاد ایران‌شناسی، نهادینه کردن عشق و تعصب به پرچم توسط جوانان است و تلاش می‌کنیم عشق و تعجب به پرچم در بین جوانان و مردم را شعله ورتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش داریم در بنیاد ایران‌شناسی تاریخ ایران را در سه مقطع دوره ایران باستان، دوره اسلامی و دوره انقلاب اسلامی بررسی و تحلیل کنیم و در آن را در ابعاد ملی و بین المللی بشناسانیم.

۱۰۰ پایان نامه در داخل و خارج کشور بصورت مجازی در بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان‌غربی کار شده است

سعید عضدالدینی ملکی، سرپرست نمایندگی بنیاد ایران‌شناسی در آذربایجان غربی نیز در ادامه گفت: بنیاد ایران‌شناسی استان، ۲سال بعد از تاسیس این نهاد، تاسیس شده و تاکنون ۱۰۰ پایان نامه در داخل و خارج کشور بصورت مجازی کار شده است.

ملکی با بیان اینکه دربنیاد ایران‌شناسی شعبه آذربایجان‌غربی درحال حاضر بیش از ۴ هزار جلد کتاب تخصصی استان، ۱۰ هزار جلد فایل کتابی و نزدیک به ۷ هزار عکس و سند نگهداری می‌شود، گفت: نابع کتابخانه مورد استقبال دانشجویان رشته‌های معماری، شهرسازی و مرمت از دانشگاه‌های مختلف در استان و استان‌های همجوار بوده است، استفاده دانشجویان در مقاطع مختلف تخصصی همچون دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی (داخل استان، استان‌های همجوار و خارج از کشور) از منابع این مجموعه و تولیدات علمی حاصل از آن دلیلی بر تخصصی بودن این کتابخانه است.

گفتنی است؛ عقد تفاهم‌نامه همکاری با داشنگاه ارومیه، حوزه هنری آذربایجان‌غربی و دیدار با حجت الاسلام سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه محمد حسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور بود.

بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان غربی دو سال پس از تاسیس آن در سال ۱۳۷۸ در مرکز استان تاسیس شد و این مرکز همه روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ در خیابان شهید امینی نرسیده به استانداری کوی امیر فرزانه پلاک ۲۱ پذیرای محققان و دانشجویان و استاتید بوده و شماره تماس ۰۴۴-۳۳۴۴۷۳۲۹ نیز پاسخگوی سؤالات عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر 1741853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha