یقین مسیر دنیا و آخرت را به انسان نشان می‌دهد

استاد حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه یقین چشم انسان را باز و مسیر دنیا و آخرت را به وی نشان می‌دهد، گفت: انسانی که در مسیر می‌ماند و به هدف نمی‌رسد، یعنی پایان، هدف و مقصد را نمی‌شناسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید شرف الدین ملک حسینی» امروز در سلسله جلسات تفسیر نهج البلاغه که در مسجد فاطمه زهرا (س) محمودآباد یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: امام معصوم علیه السلام منزلتی از منزلت‌های انسان‌های متقی را تبیین کرد که نشان از تسلیم و یقین در برابر آنچه که خداوند امر کرده بود، داشت.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: این یقین که گاه به تسلیم منتهی می‌شد، خود مولود و مولد یک یقین دیگری بود که مسیر انسان را به سوی قیامت روشن می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یقین چشم انسان را باز و مسیر دنیا و آخرت را به وی نشان می‌دهد، افزود: انسانی که در مسیر می‌ماند و به هدف نمی‌رسد، یعنی پایان، هدف و مقصد را نمی‌شناسد.

آیت الله ملک حسینی دنیا را مقدمه‌ای برای آخرت دانست و ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) به ما یاد داد که دنیا محل تلاش و برداشتن توشه برای آخرت است.

این استاد حوزه‌های علمیه ضمن تاکید بر اینکه عمران وجود انسان تفسیر به عمر و مابقی نیز تفسیر به سن است، بیان کرد: معنا دادن به دنیا که خود را در آخرت تجلی کند، زهد است.

وی ضمن تاکید بر اینکه ائمه اطهار علیهم السلام تلاش کردند که معنای درستی از زهد را ارائه دهند، یادآور شد: زهد مولود دو اتفاق یعنی درک درست از دنیا و همچنین درک درست و اصولی از خداوند متعال است.

آیت الله ملک حسینی به فرموده امام علیه السلام مبنی بر اینکه «خدا در جان آنها بزرگ است و هر چیز غیر خدا، کوچک»، خاطرنشان کرد: اگر کسی دنیا را بشناسد، می‌توان گفت که زهد می‌ورزد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید در دنیا برای آخرت تلاش کرد، اظهار کرد: هرگاه انسان دنیا را اسیر دید و در دنیا برای دنیا تلاش کرد نکوهش شده، ولی اگر در دنیا برای توسعه وجود، انسانیت و ایمان خود تلاش کرد، ثواب هر کار خیری که انجام داد را دریافت خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه انسان باید بفهمد و بداند که چه کاری باید انجام دهد، افزود: اگر خدای متعال نعمتی داده برای آزمایش بوده و آنچه که خداوند روزی می‌دهد بهتر و جاودان‌تر است.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه آنچه که خداوند ساخته مزرعه‌ای برای آخرت است، گفت: باید درک درستی از دنیا داشته و دنیا را برای رسیدن به مزرعه آخرت بسازیم.

کد خبر 1741930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha