عملیات طوفان الاقصی، تصویر اسرائیل را مقابل جهانیان شکست

ترکی الفیصل، رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی تاکید کرد که عملیات طوفان الاقصی و حمله حماس، تصویر قوی اسرائیل مقابل جهانیان را شکست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، ترکی الفیصل، رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه «الاخباریه» گفت: عملیات طوفان الاقصی و حمله حماس به اسرائیل و نحوه حمله آنها به  اسرائیل با حصاری که در اطراف غزه قرار داده بود، به پیامدهای بسیار مهمی منجر شد.

وی افزود: مهم‌ترین این پیامدها درهم شکستن تصویری بود که بسیاری از مردم جهان از اسرائیل داشتند و اینکه هیچ نیرویی نمی تواند با اسرائیل رقابت کند و منطقه را به چالش بیاندازد.

وی تاکید کرد: دومین پیامد عملیات طوفان الاقصی این است که «مسئله فلسطین زنده است و نمرده است، چرا که برخی در سال‌های گذشته ادعا کرده‌اند فلسطین چیزی است که فراموش شده و هیچ منفعتی در آن وجود ندارد.»

به گفته الفیصل، این دو نتیجه در طول سه ماه حاصل شد و جهان را نه تنها نسبت به این واقعیت که مسئله فلسطین وجود دارد، بلکه به این واقعیت که آزار و اذیت، بی عدالتی و بی عدالتی وجود دارد، بیدار کرد و این کار اشغالگران مشابه اقدام کشورهای اروپایی در مناطق مختلف جهان، چه در آسیا، چه در آفریقا و چه در آمریکای لاتین در قرن نوزدهم بوده است که این بی عدالتی را علیه این مردم اعمال می‌کردند.

مصاحبه با ترکی الفیصل در حالی صورت گرفته است که وی به عنوان یکی از اولین مقامات سعودی بوده که عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل داشته است.

الفیصل نوامبر گذشته در جریان شرکت در گفتگوی منامه نیز گفته بود: آن طور که آمریکا و کشورهای غربی ادعا می کنند، درگیری در فلسطین از ۷ اکتبر آغاز نشد، درگیری از زمان ایجاد اسرائیل در سال ۱۹۴۸ آغاز شد و در واقع تاریخ طولانی ای منجر به  درگیری‌های امروز شد.

کد خبر 1741935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha