نام گذاری روز زن نشان دهنده اهمیت و جایگاه والای زن در دین اسلام و ایران اسلامی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نام گذاری سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) به نام روز زن را نشان دهنده اهمیت و جایگاه والای زن در دین مبین اسلام و ایران اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسنعلی عزت خواه» امروز در نشست هماهنگی گرامی داشت روز زن و مقام مادر که با حضور معاونان و کارشناسان این اداره برگزار شد، با تبریک پیشاپیش سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: اجرای برنامه های مختلف مفرح، شاد و اثرگذار در هفته پاسداشت زن برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش می شود در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با برگزاری برنامه های مختلف زمینه شور و نشاط اجتماعی بانوان را در سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) را فراهم کنیم.

عزت خواه افزود: مهر و عطوفت، ولایت مداری، عفت و پاکدامنی، سبک زندگی، تربیت فرزندان در خانه و همسرداری از جمله ویژگی های شاخص آن حضرت است که وی را به عنوان الگویی بی نظیر برای زنان عالم تبدیل کرده است.

وی نام گذاری سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) به نام روز زن را نشان دهنده اهمیت و جایگاه والای زن در دین مبین اسلام و ایران اسلامی دانست و گفت:بی‌شک نقش سازنده‌ زنان ایرانی در تمامی عرصه‌های توسعه اعم از علمی، مدیریتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بی‌بدیل ولایق تحسین است.

عزت خواه زن را کانون هستی، پایگاه مهرورزی و عشق به خانواده برشمرد و ادامه داد: با پرورش مادران متعالی و تربیت فرزندان سالم و خوب در مدارس می‌توان سعادت جامعه را تضمین کرد.

معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم با تبریک روز مادر گفت: در حقیقت روز مادر، روز نکوداشت و تجلیل از همه مادرانی است که با الهام از ام ابیها درس ایثار و از خودگذشتگی را با تربیت فرزندانی متعهد و با ایمان در زندگی آموخته اند.

«ایمان سبحان نژاد» مادر را شاهکار خلقت و چراغ آینده فرزندان و روز مادر را بهانه ای برای بوسه زدن بر دستان فرشتگان زمینی دانست و افزود: مادران همواره در مسیر رشد و تربیت فرزندان خود از حق و حقوق طبیعی خود گذشته و خود را وقف خانواده و فرزندان خود می سازند و بی شک با تربیت نسل آینده بیشترین تأثیر را در رشد و پویایی جامعه دارند.

«صدیقه نیک اقبالی» مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان در امور بانوان نیز با تشریح مهم ترین برنامه ها به مناسبت گرامی داشت هفته زن و مقام مادر گفت:تجلیل از مادران و همسران شهدای فرهنگی، کارکنان اداری زن ،کارشناسان و رابطان امور بانوان، همایش پیاده روی خانواده، تجلیل از زنان سرپرست خانوار و نیز برگزاری کارگاه های آموزشی توانمندسازی ویژه بانوان فرهنگی با موضوع همسرداری به منظور بنیان تحکیم خانواده، آسیب های اجتماعی ناشی از تک فرزندی و ازدواج آسان از مهم ترین این برنامه ها است.

حجت الاسلام «ناصر مصباح نژاد» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی به مناسبت پاسداشات روز زن در مدارس استان خبر داد و افزود:برگزاری پویش دانش آموزی با عنوان «بوسه بر دستان مادر»، آئین های جشن، برگزاری گفتمان های دینی با موضوع نقش و جایگاه حقوق زن در اسلام، عفاف و حجاب، سبک زندگی فاطمی و پاسخ به شبهات از جمله این برنامه ها است.

کد خبر 1741936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha