چتری به وسعت خانواده

توجه به بنیان خانواده، اصل و اساس دین و آیین ما بوده و تاکیدات متعددی نیز از سوی بزرگان دین در این زمینه روایت شده است تا جایی که پیامبر اسلام می فرمایند «هر کس دوست دارد خداوند را پاک و پاکیزه دیدار کند، باید ازدواج کند».

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان: 

توجه به بنیان خانواده، اصل و اساس دین و آیین ما بوده و تاکیدات متعددی نیز از سوی بزرگان دین در این زمینه روایت شده است تا جایی که پیامبر اسلام می فرمایند «هر کس دوست دارد خداوند را پاک و پاکیزه دیدار کند، باید ازدواج کند».

شاید بتوان گفت آنچه جامعه ما را از دیگر جوامع متمایز کرده توجه و اهمیت به مقوله خانواده است.

اهمیت این امر تا جایی است که «سیاست کلی خانواده» از سوی مقام معظم رهبری، با هدف تحکیم بنیان خانواده ابلاغ شده است.

مقام معظم رهبری درباره اهمیت و جایگاه خانواده می فرمایند: «خانواده پایه‌ و سلول اصلی در جامعه است...» «تحکیم خانواده، مورد تاکید اسلام و تمامی اسناد بالادستی نظام، خصوصاً اصل دهم قانون اساسی است. مسئله‌ زن و خانواده برای کشور، جزو مسائل درجه‌ یک است...»؛ «جامعه‌ اسلامی، بدون بهره‌مندی کشور از نهاد خانواده‌ی سالم، سرزنده و بانشاط، اصلاً امکان ندارد پیشرفت کند.»

محوری‌ترین سیاست

«سیاست های کلی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده اند چهارچوب حرکت ملت و دولت را در رابطه با موضوعات مختلف مشخص می‌کند» این مطلب را امام جمعه شیراز گفته و سیاست‌های کلی خانواده را از محوری ترین سیاست‌ها عنوان کرده است.

چتری به وسعت خانواده

خانواده؛ نوک پیکان هجمه دشمن

آیت الله لطف الله دژکام با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است برای ایمان، اعتقاد و باور ملت برنامه ریزی کند، گفته در این راستا اولین و بیشترین جایی که مورد حمله قرار گرفته خانواده است چرا که خانواده کانون پرورش بچه های متدین است دشمن به دنبال آسیب به خانواده است تا نسل آینده تقید، تعهد و باور به ارزش های انقلابی نداشته باشد.

دشمن به دنبال آسیب به خانواده است تا نسل آینده تقید، تعهد و باور به ارزش های انقلابی نداشته باشد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه باید نسبت به تشکیل و تحکیم خانواده که سیاست کلی نظام را رهبری روی این موضوع قرار داده با جدیت اقدام شود، به وجود ۱۴ میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور اشاره و عنوان کرده چنانچه خانواده به شکل اسلامی تشکیل نشود و خانواده های اسلامی ما تحکیم نشود امید دشمن به اینکه در آینده لطمه به انقلاب و اسلام بزند زیاد می‌شود.

وی تاکید کرده این مطلب را باید به جد باور داشته باشیم و در مورد آن اقدامات مناسب انجام دهیم که خانواده در اقدامات سیاسی اجتماعی افراد تاثیر جدی دارد.

امام جمعه شیراز به آیه مباهله (آیه ۶۱ سوره آل عمران) نیز که به مسئله خانواده تاکید دارد اشاره کرده و گفته خانواده فرزند تربیت می کند و پای ارزش ها می ایستد و نباید تاثیر خانواده را کم بدانیم.

چتری به وسعت خانواده

به اعتقاد آیت الله دژکام باید به گونه‌ای فرزندان خود را تربیت کنیم که بتوانیم به آنان اعتماد کنیم و کشور، شهر و محله خود را به آنان بسپاریم و بدانیم کسی هست که راه ما را ادامه دهد. دشمن برای این برنامه ریزی کرده که نسل آینده را از ما جدا کند البته ما می دانیم که دین را خدا بیمه‌ کرده اما وظیفه خودمان را نیز نباید فراموش کنیم.

عضو مجلس خبرگان همچنین با تاکید بر اینکه باید آداب مربوط به خانواده را بدانیم، عنوان کرده خانواده است که شهید سلیمانی را تربیت می کند و به همه امت اسلامی عفت می دهد و در مقابل دشمن چنان سروقامت می ایستد که دشمن مجبور به عقب نشینی می شود. 

مجلس در سال ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کرده که قانون خوبی است و اگر می‌خواهد اجرایی شود باید سالانه برای آن بودجه گذاشته شود و روند بودجه‌گذاری‌ها در این قسمت‌ها نباید نزولی باشد.حمایت مجلس از قانون خانواده

آنگونه که آیت الله دژکام گفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه های سنواتی خود باید به این مسئله دقت داشته باشند، مجلس در سال ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کرده که قانون خوبی است و اگر می‌خواهد اجرایی شود باید سالانه برای آن بودجه گذاشته شود و روند بودجه‌گذاری‌ها در این قسمت‌ها نباید نزولی باشد.

به اذعان وی، باید بدانیم دشمن در این عرصه جنگ طولانی برای ما قرار داده است، دشمن دانسته‌ است که نمی‌تواند به صورت فوری و لحظه ای کاری کنند و در زمینه خانواده شبکه های بیگانه و دستگاه های تبلیغاتی شبانه روز کار می کنند تا به خانواده اسلامی لطمه بزنند.

وی با تاکید بر اینکه باید خانواده را محکم حمایت کنیم، تصریح کرده آنچه که رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاست های کلی ابلاغ فرموده باید کف جامعه پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در عین حال گفته رهبری سیاست های کلی را اعلام کرده و بقیه مسئولیت دارند که آن را اجرا کنند و اگر در این زمینه‌ها کوتاهی، تعلل و کم لطفی شد بعد از مدتی اثر نامطلوبش را در وسط صحنه اجتماع خواهیم دید.

کد خبر 1742060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha