ابعاد اجتماعی زن در اسلام با تکیه بر زندگی حضرت زهرا (س) باید تبیین شود

امام جمعه شهرستان تکاب گفت: ابعاد سیاسی و اجتماعی زن در اسلام با تکیه بر زندگی حضرت زهرا (س) باید به مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه تکاب، شامگاه دوشنبه در نشستی با علما و روحانیون شهرستان تکاب که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) یگانه بانوی هستی است که خدای متعال ایشان به عنوان الگوی بی بدیل برای همه ابعاد زندگی بشر آفریده است و احترام نبی مکرم اسلام به ایشان نشان از شخصیت والای حضرت زهرا (س) است. چرا که بر اساس آیات قرآن رفتار، گفتار و کردار نبی مکرم اسلام وحی و دستور خدای متعال است و آن که حضرت محمد مصطفی (ص) در برابر حضرت زهرا (س) انجام می داد صرفا ارتباط به رابطه پدر و فرزندی نداشت بلکه به خاطر جایگاه این بانوی نمونه بود.

وی ادامه داد: ابعاد سیاسی و اجتماعی زن در اسلام با تکیه بر زندگی حضرت زهرا (س) باید به مردم تبیین شود و این که دفاع از ولایت مرد و زن نمی شناسد و هر کجا که نیاز به حمایت و یاری باشد همه انسان ها موظف هستند حتی اگر یاوری نداشته باشند و جان خود را در این راه فدا کنند. و حضرت زهرا (س) این را در زندگی خود به نمایش گذاشتند.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: در عصر حاضر و در دوران بعد از انقلاب نیز مرحوم علامه مصباح یزدی و سردار سلیمانی به زیبایی دفاع از ولایت را به ما نشان دادند، مرحوم علامه مصباح یزدی به عنوان عمار انقلاب که هر کجا ولایت نیاز به گفتمان سازی و سخنرانی در دفاع از ولایت داشت، وارد میدان می شد و گره های ذهنی را باز می کرد و ایشان حقیقتا تبیین گر واقعی بودند و باید راهشان الگوی اساتید حوزه علمیه باشد.

وی افزود: در بُعد میدان و عمل نیز سردار سلیمانی دغدغه های فکری رهبرانقلاب را در حوزه دفاع از کیان اسلام و مظلومان عملیاتی کردند، در حالی که آمریکا هفت تریلیون دلار در سوریه و عراق برای نابودی کامل شیعه و اسلام هزینه کرده بود ایشان با اتکا به خدای متعال و توسل به ائمه معصومین و عملیاتی کردن فرامین و توصیه های امام خامنه ای تمام نقشه های استکبار را خنثی کرد و جبهه مقاومت را به وجود آورد، تقویت کرد که امروز بلای جان استکبار و استعمار شده است.

حجت الاسلام کوهی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس گفت: انتخابات امسال بسیار اهمیت دارد و اهمیت حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات باید بیان شود. دشمنان در خارج از کشور تبلیغ می‌کنند تا انتخابات پرشوری نداشته باشیم و بر ما وظیفه است شبهات را جواب داده و در خصوص تحقق حضور حداکثری، تبلیغ و روشنگری داشته باشیم.

وی در پایان عنوان داشت: البته مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی هر کجا کشور نیاز به یاری داشته وارد میدان شده اند و باید بدانیم که دشمنان نمی خواهند عزت و موفقیت ایران را ببینند و ما وظیفه داریم با رفع شبهات ذهنی مردم و جوانان توطئه های دشمنان را خنثی کنیم تا بار دیگر اقتدار و عزت ملی را به رخ دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب بکشیم.

کد خبر 1742084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha