بازتاب حمایت از غزه در مراسم «رژه رز» سال نو میلادی در آمریکا

تظاهرات حمایت از فلسطین که هفته‌هاست در سراسر کالیفرنیای جنوبی و در سراسر جهان به راه افتاده است، در «رژه رز» روز اول ژانویه که به مناسبت آغاز سال نو میلادی برگزار می‌شود، بازتاب تاثیرگذار و گسترده‌ای داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «pasadenastarnews»، تظاهرات حمایت از فلسطین که هفته‌هاست در سراسر کالیفرنیای جنوبی و در سراسر جهان به راه افتاده است، در «رژه رز» روز اول ژانویه که به مناسبت آغاز سال نوی میلادی برگزار می‌شود، بازتاب گسترده‌ای داشت.

طرح برگزاری رژه «گل رز» که اولین بار در روز اول ژانویه سال ۱۸۹۰ شروع‌ شد، آیین آغاز سال جدید میلادی در آمریکاست. همه ساله در اولین روز سال جدید، خیابان «پاسادینا» کالیفرنیا پر از ارابه‌های گل، دسته‌های موسیقی نظامی و سوارکاران می‌شود و هزاران تماشاچی به استقبال آنها می‌روند؛ مراسم این روز از چندین شبکه تلویزیونی در سراسر آمریکا پخش‌ می‌شود.

در آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی نیز ده‌ها نفر در مقابل نمایشگاه محبوب گل رز پاسادینا تجمع کردند، جایی که درخشش رژه گل رز به سکویی برای بیداری و آگاهی از لزوم برقراری صلح تبلدیل شد.

در این مراسم، گروهی متشکل از ۶۵ نفر به نام گروه «بیداری فلسطین آزاد» در فستیوال رژه گل رز، فریاد «ما چه می‌خواهیم؟ آتش بس.» و «چه زمانی آن را میخواهیم؟ اکنون.» سر دادند.

این راهپیمایی که توسط گروهی از جوامع میان‌ادیانی پاسادینا سازماندهی شده بود به طور کاملا مسالمت آمیز و بریا انتقال پیام صلح، برگزار شد.

افرادی که در مراسم حضور داشتند ،فراخوان برقراری آتش بس فوری در غزه را تقویت کردند.

بازتاب حمایت از غزه در مراسم «رژه رز» سال نو میلادی در آمریکا

«کاترینا گئا»، کشیش کلیسای «منونیت» پاسادینا، گفت: هر هفته ما در حال برگزاری مراسم بیداری بوده‌ایم و فراتر از جامعه کلیسایی و مسجدی، این خیل عظیم مردم امروز از غزه حمایت کردند.

وی افزود: ما از اینکه به اینجا آمدیم و در روز رژه رز برای صلح دعا کردیم بسیار خوشحالیم.

این کشیش مسیحی گفت: تا زمانی که قطعنامه آتش‌بس امضا نشود و اشغال فلسطین پایان نیابد، نمی‌توانیم سال جدید را به طور کامل جشن بگیریم.

وی افزود: ما از مقامات دولتی می خواهیم که قطعنامه آتش بس را امضا کنند و برای پایان دادن به کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل که موجب کشته شدن بیش از ۱۰ هزار کودک شده است، اقدامی انجام دهند.

گئا گفت: ما می‌خواهیم همه خانواده‌ها و فرزندانشان را برای آگاهی از رنجی که مردم غزه می‌کشند، تحت تاثیر قرار دهیم زیرا همه ما با بچه‌های غزه در ارتباط هستیم و می‌دانیم که آنها با دلارهای مالیاتی ما که صرف تامین سلاح اسرائیل می‌شود، جان خود را از دست می‌دهند.

«لیزا دریان»، هماهنگ کننده مدیریت بحران پاسادینا نیز با ابراز شگفتی از تاثیر راهپیمایی حمایت از فلسطین بر مراسم رژه رز گفت که این رژه به مدت ۱۵ دقیقه متوقف شد و همه در حال تماشای حامیان فلسطین بودند.

«رعدا حمیده»، فلسطینی آمریکایی و یکی از دست اندرکاران برگزاری این تظاهرات گفت: ما از دولت خود می خواهیم که یک دلار مالیات دیگر را برای اشغال و قتل عام خانواده ها و نسل ها خرج نکند. این رژه رز برای جشن سال نو است، زمانی که چیزی برای جشن گرفتن وجود ندارد، در حالی که افرادی هستند که با دلارهای مالیاتی ما قتل عام می شوند.

او گفت که ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا صدای فراخوان‌هایمان برای آتش بس به گوش همه مردم برسد.

کد خبر 1742166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha