زندان ها باید محل تربیت و فرهنگ سازی با معیار اسلامی شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زندان های ما باید محل تربیت و فرهنگ سازی با معیار اسلامی شود تا شاهد بازگشت مجدد افراد به زندان نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «حمزه پیش قدم» امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از مدیرکل و مسئولین فرهنگی این دستگاه به دلیل برنامه ها و تلاش آنها، اظهار کرد: علل و عوامل تغییر حاکمیت ها و نظامات سیاسی و همچنین شکل گیری انقلاب ها و علل و عوامل اعتراضات ریشه در نارضایتی دارد که ممکن است بخش عظیمی از این نارضایتی در حوزه اجتماعی به وجود منکرات جامعه برگردد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گاهی حکومت ها به دنبال استقلال کشور و حاکمیت سرزمینی خود هستند و ‌دشمنی منفعت طلبان به دلیل همین استقلال کشورهاست که امروز دشمنی دنیای غرب با حاکمیت ایران اسلامی به همین دلیل است.

وی با اشاره به اینکه اعتراضات و اغتشاشات درون جوامع بشری گاهی ریشه در نارضایتی به دلیل منکرات اجتماعی دارد، افزود: اگرجامعه ای در آن دزدی، بی عدالتی، تبعیض، حق خوری و رشوه زیاد شود زمینه نارضایتی را فراهم می کند.

حجت الاسلام پیش قدم با بیان اینکه عموما ریشه منکرات برگرفته از دو اصل مهم بوده که باید برای مقابله با آنها راهکار متناسب اتخاذ کرد، ادامه داد: گاهی منکر جامعه ریشه در بی اعتقادی، بی ایمانی، ضعف باورها، عدم فرهنگ سازی و عدم آگاهی به موضوعات منکر دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: زندان های ما باید محل تربیت و فرهنگ سازی با معیار اسلامی شود تا شاهد بازگشت مجدد افراد به زندان نباشیم.

وی با طرح این سوال که چرا یک شخص بعدا از گذراندن دوران محکومیت از زندان دوباره به خاطر ارتکاب به منکرات برمی گردد؟، گفت: باید دستگاه های فرهنگی به کمک اداره کل زندان ها بیایند و اعتبارات فرهنگی کافی در اختیار قرار بگیرد تا اصلاح واقعی صورت گیرد.

کد خبر 1742188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha