شخصیت شهید سلیمانی برای هر قشری اسوه است

اشک‌تلخ با اشاره به اینکه شخصیت حاج قاسم برای هر قشری اسوه است، گفت:طی چند سالی که در خدمت حاج قاسم بودم متوجه شدم ایشان توجه ویژه‌ای به اخلاق و معنویت در فرماندهی داشت و این سبب شده بود ارتباط ایشان با بدنه و نیروها بسیار قوی باشد.

صادق اشک‌تلخ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، در آستانه چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این شهید والا مقام، گفت: رفتار حاج قاسم طوری بود وقتی هم با زیرمجموعه رفتار می‌کرد که صحبت از جلسه با ایشان می‌شد همه عاشق دیدار بودند و با شوق شرکت می‌کردند و این نمونه مدیر موفق بود.

همرزم شهید سلیمانی افزود: حاج قاسم وصیت کردند کنار دو شهید حسین یوسف‌الهی و حسین بادپا دفن شوند؛ حسین بادپا در سوریه شهید شد و ارتباط روحی با وی داشت و شهید سلیمانی همیشه تأکید می‌کرد مراقب این شهید باشند که شهید نشود.

وی خاطر نشان کرد: حاج قاسم اهل پیگیری بود و از سرمایه عمر خود به بهترین نحو استفاده می‌کرد همچنین وقتی صحبت از شهادت می‌شد حاج قاسم نسبت به شهدا بسیار متواضع بود و همیشه به ما می‌گفت ما یک جان به خداوند بدهکار هستیم و این بدهکاری را باید به بهترین نحو تقدیم کنیم و مَثل ما مَثل میوه رسیده است و اگر خداوند ما را نچیند خراب می‌شویم.

اشک‌تلخ گفت: بسیاری از بچه‌های ما اهل نماز نافله شب هستند اما اهل نماز شکر نیستند و حاج قاسم در هر موفقیتی نماز شکر می‌خواند و گریه می‌کرد و این یعنی به مرحله شاکری رسیده بود.

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم مورد عنایت خاص پروردگار قرار گرفت، اظهار کرد: سردار دل ها قلوب این ملت و تمام ملت‌های مسلمان را تسخیر کرد به طوری که اکنون بسیاری از نیروهای سوری همیشه یاد حاج قاسم را زنده نگه می‌دارند همچنین حاج قاسم سلیمانی هم دقیقاً همینطور بودند و همان کاری را کردند که از رفقای شهیدشان تأثیر گرفتند لذا همیشه اسم بچه‌های شهید را که می‌آوردند، می‌فرمود می‌شناسم، ولی هنوز کشف نکرده‌ام او را و منظور از کشف این بود که چقدر راه پیدا کرده به محفل و مجلس شهدا و در مقام عندرب چقدر راه یافته و همین دلیل کشف کردن و یا نکردن بود.

وی وقتی در جمع همرزمان و سربازان جمع می شد کسی احساس نمی کرد ایشان فرمانده هستند در این میان بسیاری به ایشان می‌گفتند که دعا کنید شهید شویم و ایشان با تواضع می‌گفت که دعا کنید اسلام پیروز شود و بعد در خلوت می‌گفتند من که هستم که دعا کنم شهید شوید بلکه عمل خودتان باید شما را به آن مقام برساند و تو باید به گونه‌ای باشی که به جمعی که می‌خواهی ملحق شویی که مشتاق دیدار تو باشند والا به آن جمع راه پیدا نخواهی کرد.

همرزم شهید سلیمانی افزود: رمز شهید شدن شهید بودن است و حاج قاسم همیشه در زمزمه‌هایش شهادتش را قطعی می‌دانست و دوستان شهیدش این ضمانت را به او می‌دادند و آماده شهادت بود و از قبل می‌دانست و راه پیدا کرد به آن جمعی که باید راه می‌یافت و همیشه به ما می‌گفت سعی کنید در این دنیا تناسب روحی پیدا کنید با شهدا که بتوانید به محفل نورانی آنان راه پیدا کنید.

کد خبر 1742214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha