مضجع نورانی حضرت رضا(ع) نعمتی بی‌بدیل و باعث هدایت است

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: مضجع نورانی حضرت رضا علیه السلام نعمتی بی‌بدیل و بی‌نظیر و گنجی است که موجب برکت و آبادانی و هدایت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در جلسه با مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های خراسان رضوی و خوزستان با بیان این مطلب افزود: با توجه به ارادتی که نسبت به حضرت رضا علیه السلام وجود دارد، خدمات شایسته‌ای برای خدمت به زائران انجام شده، اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام شود.

او از اهتمام و تلاش میراث‌فرهنگی خوزستان و تعامل و همکاری میراث‌فرهنگی خراسان رضوی برای برگزاری آئین اهدای ۸ هزار شاخه گل نرگس به حرم مطهر رضوی تشکر کرد و ادامه داد: همه این تلاش‌ها و هماهنگی و هم‌افزایی باید به این منجر شود که به مردم بیشتر میدان داده شود و کارها را به جریان مردمی سپرده شود.

او به ضرورت توسعه فرهنگی این میراث معنوی اشاره کرد و گفت: باید این اقدام تکمیل شود و در راستای این جریان مردمی تولید محتوا و برنامه فرهنگی در عرصه های علمی، پژوهشی و دانشگاهی اجرا شود.

هم چنین محمدحسین ارسطوزاده مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این جلسه گفت: چند باغبانی آیین اهدای هشت هزار شاخه گل نرگس به حرم مطهر رضوی را برگزار می‌کردند، پس از ثبت در فهرست میراث ملی تعداد باغبان‌هایی که گل نرگس نذر امام رضا(ع) می‌کنند بیشتر شده و این فرهنگ ترویج شده است.

او گفت: با تعامل صورت گرفته بین آستان قدس رضوی، میراث فرهنگی خوزستان و خراسان رضوی و استانداری خراسان رضوی تفاهم نامه‌ای برای افزایش تعاملات و برنامه‌ریزی بهتر برای اعزام کاروان های زیارتی به مشهد مقدس تهیه شده که به‌زودی امضا خواهد شد.

او تصریح کرد: با توجه به این که استان خوزستان در مرز با کشور عراق قرار دارد می‌توانیم در سازماندهی و ارتقای کیفیت خدمات به زائران گام برداریم.

هم‌چنین سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: هدف اصلی برگزاری این رویداد اهدای ۸ هزار شاخه گل نرگس و امضای تفاهم نامه، احیا و توجه ویژه به مسیر جاده ولایت است.

او افزود: هم‌چنین در زمینه اعزام کاروان‌های راهیان نور از خراسان رضوی به خوزستان همکاری و تعامل صورت خواهد گرفت.

 آیین اهدای هشت‌هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۹۸، به پیشنهاد اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان در گستره‌ استان‌های خوزستان و خراسان رضوی و با شماره ۲۰۱۳ در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1742222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha