نام نویسی در دومین کنگره زنان تاثیرگذار خراسان جنوبی تمدید شد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: ثبت نام در دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان خراسان جنوبی تا ۱۳ دی ماه تمدید شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  فهیمه زنگویی امروز (۱۲ دی) در برنامه پرسمان رادیو خاوران ضمن تبریک میلاد بانوی بزرگ اسلام فاطمه زهرا سلام الله علیها، اظهار داشت: در هفته زن ما برنامه های زیادی را برای گرامیداشت مقام زن از جمله نمایشگاه ها، کارگاه های آموزشی، جلسات تقدیر از بانوان، همایش های شاد خانوادگی و... تدارک دیده ایم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه همایش های شاد خانوادگی در ۱۸ دی ماه برگزار می شود، گفت: وظیفه ما در استانداری کار اجرایی نیست بلکه وظیفه ما ریل گذاری و تنظیم گری است تا رابط بین مردم و دستگاه‌ها باشیم، لذا برنامه های اجرایی تنها از سوی استانداری برگزار نمی‌شود و بیشتر کارها مردمی و توسط گروه های جهادی انجام می شود.  

زنگویی افزود: شاخص ترین برنامه هفته زن، برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار و نمایشگاه توانمندی های بانوان است، در تمام شهرستان ها مراکز عرضه و فروش محصولات خانگی و همایش های تقدیر از بانوان برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری همایش های خانوادگی در فرهنگسرای شهر، دیدار با سالمندان، کادر درمان و بیمارستان ها و تجلیل از مادران و همسران شهدا از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت مقام زن است.

وی افزود: جشنواره اسوه های صبر و مقاومت با محوریت تجلیل از همسران جانبازان اعصاب و روان هم در این هفته برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت بانوان استان در کنگره زنان تاثیرگذار تا ۱۳ دی ماه تمدید شده است تا ثبت نام ها تکمیل و ثبت نام های جدید انجام شود.

وی خواستار ثبت نام بانوان تأثیرگذار استان در کنگره بانوان تأثیرگذار شد و گفت: کمتر از ۵۰ درصد افرادِ ثبت نامی در کنگره مدارک خود را تکمیل کرده بودند لذا خواستاریم بانوان ثبت نام های خود را تکمیل کنند.

زنگویی گفت: حتما بانوان روستایی و عشایری تأثیرگذار استان در این کنگره ثبت نام کنند تا داوری ها توسط گروه های هشت گانه با دقت و کیفیت آغار شود.


وی با بیان اینکه پیشانی کار دفتر امور بانوان کشور موضوع جوانی جمعیت است، گفت: تا سال ۱۴۰۶ فرصت طلایی و تاریخی داریم و طبیعی است مردم، دفتر امور بانوان را به عنوان مسئله جمعیت بشناسند.  

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد مسئله فرزندآوری موضوع فرهنگ و تغییر نگرش ها است که باید به آن توجه کرد.  

وی با اشاره به راه اندازی پارک های بانوان، افزود: این مهم برای مسئولین و بانوان هم مسئله محوری است و بخش عمده اعتبارات سفر ریاست جمهوری هم تکمیل و تجهیز این پارک ها بوده و در ۱۰ شهرستان ما به جزء بیرجند برای راه اندازی پارک بانوان اعتباراتی در نظر گرفته شده است که بخشی تخصیص یافته و شهرداری ها در حال انجام پروژه هستند.  

وی تصریح کرد: ما پروژه خوابیده ای نداریم و در شهرستان های قاین و فردوس این پارک ها تکمیل و نیازمند تکمیل و تجهیز هستند، در شهر بیرجند هم ما پارک بانوان داریم.  


مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: بازارچه دائمی محصولات خرد و خانگی هم در همه شهرستان ها دیده شده و زمین ها تامین و اعتباراتی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور پیش بینی شده است.

کد خبر 1742241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha