برگزاری همایش فصلی احزب با حضور وزیر کشور

حشمتیان گفت: همایش فصلی احزاب با عنوان « احزاب و انتخابات» و با حضور وزیر کشور و دست اندرکاران انتخابات برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، قدرتعلی حشمتیان در نشست خبری عصر امروز ۱۲ دی با اشاره به نشست نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی با رئیس‌جمهوری، گفت: درخواست دیدار احزاب با روسای جمهور و مجلس اراده داده بودیم که شب گذشته دیدار با رئیس جمهور محقق شد و پس از سال ها برای نخستین بار با رئیس جمهور دیدار کردیم.

رئیس خانه احزاب با اشاره به حضور ۳۵ دبیرکل و ۱۵ فعال سیاسی در دیدار با رئیس جمهور، افزود: سلایق مختلف سیاسی در نشس با رئیس جمهور حضور داشتند و دغدغه های خود را طرح نمودند. حدود ۲۰ نفر از احزاب و سیاسیون در این نشست صحبت کردند. 

وی با بیان اینکه رئیس جمهور قول دادند با ۱۴۰ حزب دیدار داشته باشند، خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم تا اینگونه جلسات تداوم داشته باشد.

حشمتیان با اشاره به موارد مطرح شده در نشست مذکور، گفت: گله مند بودیم احزاب در کشور جایگاهی ندارند درحالیکه احزاب نماینده مردم هستند و کاهش میزان مشارکت مردم یکی از عوامل کم توجهی به احزاب است.

وی ادامه داد: به آقای رییس‌جمهور گفتیم، انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده ایم و مشخص شد که در مجلس شورای اسلامی دوره پنجم۷۰درصد مشارکت وجود داشته و  در مجلس یازدهم ۴۰درصد مشارکت.‌

حشمتیان در ادامه با اشاره به برگزاری همایش فصلی خانه احزاب گفت: همایش فصلی احزاب با عنوان « احزاب و انتخابات» قرار است ۲۱ دی ماه و با حضور وزیر کشور برگزار شود که البته در جلسه شب گذشته از رئیس جمهور نیز درخواست کردیم تا در این همایش حضور یابد.

برگزاری همایش فصلی احزب با حضور وزیر کشور

رئیس خانه احزاب پیشنهاد داد که شورای نگهبان با احزاب جلسه بگذارد چراکه به عقیده وی، اگر خانه احزاب، وزارت کشور، کمیسیون ماده ۱۰ و شورای نگهبان جلساتی داشته باشند و نواقص را بررسی کنند، مشارکت مردم در انتخابات  افزایش می یابد.

وی در بخش دیگری گفت: خانه احزاب، ساختمان مناسبی در اختیار ندارد به طوریکه بسیاری از همایش ها، دیدارها و نشست ها را در اماکن دیگر برگزار می کنیم. از رئیس جمهور درخواست کردیم تا ساختمانی در شان خانه احزاب در اختیار ما قرار دهد که امیدواریم اجرایی شود.

حشمتیان در ادامه به سفر هیات ایرانی احزاب به چین اشاره کرد و گفت: هیات ۱۵ نفره از خانه احزاب به چین سفر کردیم و در این سفر ۷ دیدار داشتیم و در سفر به استان های مختلف با مسئولان آن ها گفتگو کردیم. همچنین سفارت روسیه و قزاقستان نیز درخواست دیدار داشته اند و قرار است در سال جدید میلادی مجدد به چین سفر کنیم.

وی با اشاره به ارسال نامه درخواست دیدار با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: امیدواریم موقعیتی فراهم شود که به حضور رهبری انقلاب برسیم، احزاب علاقه‌مند دیدار با ایشان هستند.

کد خبر 1742254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha