انقلاب اسلامی، بستر خوبی برای نقش آفرینی زن فراهم کرد

یکی از اساتید حوزه علمیه مشهد مقدس گفت: واقعاً زن در عرصه اجتماعی نقش‌آفرین بوده و این هنر حضرت امام (ره) بود که با انقلاب اسلامی بستری را برای نقش‌آفرینی اصیل زن با الگوی مدیریتی زن مؤمن انقلابی فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، حجت الاسلام سید محمد باقر فریمانه، از اساتید حوزه مشهد مقدس سه شنبه شب در جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت روز زن و مقام مادر به رسالت مهم بانوان در نشان دادن جایگاه رفیع زن در جامعه اسلامی اشاره و اظهارکرد: امروز این فرصت در اختیار شماست که آثار ایمان و آثار انقلابی بودن را نشان دهید.

وی با اشاره به رسالت بانوان شاغل در جامعه خاطرنشان کرد: شما بانوان این بار را به دوش می‌کشید که هم نقش‌آفرینی خود را در خانواده به عنوان مادر، همسر و بانوی خانه دارید و هم تلاش می‌کنید الگویی از یک مادر که آمده در سطح جامعه نقش‌آفرینی می‌کند ارائه دهید و با این اقدام خود، سطح قابل توجهی از نیاز جامعه در حضور و نقش‌آفرینی بانوان را بر عهده گرفته‌اید.

حجت الاسلام فریمانه عنوان کرد: زنان به عنوان تشکیل دهنده نیمی از جمعیت جامعه باید از شأن خود مراقبت کرده و اولین گام مؤثر اعتماد و خودباوری است تا به مرحله‌ای برسند که نسبت به جایگاه خود نه تنها مضطرب بلکه آن را مایه افتخار بدانند.

استاد حوزه مشهد مقدس بیان کرد: دختران و نوجوانان امروز باید بیشتر با زندگی و شخصیت این بانوی بزرگ اسلام آشنا شوند و آگاهی بیشتری در این زمینه کسب کنند و از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) درس و الگو بگیرند تا بانوان نمونه خوبی در سطح جامعه باشند.

جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت روز زن و مقام مادر، همراه با قرعه کشی جوایز و برنامه های شاد مذهبی بااجرای مجری توانمند کشوری مرتضی عارفی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر فریمانه از مشهد مقدس و مولودی خوانی حاج مسعود رضایی از قوچان سه شنبه شب همزمان بانماز مغرب وعشاء در آستان مقدس امامزاده حمزه رضا علیه السلام شهر زیارت برگزار شد.

کد خبر 1742266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha