مصلی ملک شهر اصفهان تجلی امید برای زنان محله

پیش بینی پناهگاهی امن برای زنان بی سرپناه در مصلی نماز جمعه ملک شهر اصفهان، امید در این محل متجلی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آسیب های اجتماعی و معضلات آن پاشنه آشیل و تکه ننگ جامعه اسلامی محسوب می شود که با وجود توصیه و تدابیر دین اسلام، چنین فجایعی در بین مردم وجود دارد.

طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، کودکان کار، مردان بی پناه، زنان بی سرپناه و فقر از جمله این آسیب ها است که طی دهه های اخیر فراگیرتر شده و جامعه با تبعات آن دست و پنجه نرم می کند.

مفاهیم دینی و اسلامی و توصیه های معصومین چاره گشای این مشکلات بوده و برای رهایی از این دغدغه ها امکان بهره گیری از این منویت فراهم است.

مصلی ملک شهر اصفهان تجلی امید برای زنان محله

اگر دستورات دین به معنای واقعی اجرایی شود جامعه روی خوش زیستن را به خود می بیند و نگرانی های اجتماعی هم رفع می شود که مساجد پنجره ای از امید برای رهایی از مشکلات هستند.

احیا کارکرد مساجد و نهادهای مقدس دینی می تواند گره بسته معضلات را بگشاید و راه امید و زندگی را هموار سازد اما پیش شرط آن توجه به کارکردها و تلاش برای پویایی این مراکز است.

الگوهای موفق در جامعه نیز کم نیستند که چطور مسجدی تبدیل به خانه امید و روزنه ایثار و مهربانی شده و مردمان آن محله از خیر آن بهره می گیرند.

خدمات مصلی نماز جمعه در خدمت جامعه

مصلی نماز جمعه ملک شهر اصفهان که روزهای جمعه محور عبادی و سیاسی است و در طول سال نیز رویدادهای مهمی را میزبانی می کند دامنه خدمات خود را سال هاست گسترش داده و به خانه امیدی برای افراد آسیب پذیر نیز تبدیل شده است.

بخشی از این مجموعه فرهنگی برای حمایت و ساماندهی مردان کارتن خواب اختصاص یافته که علاوه بر اسکان موقت برای رفع نیاز آنان چاره سازی می شود.

ایجاد بستر همین خدمات برای خانم ها نیز اخیرا فراهم شده و تحت عنوان پانگا اجتماعی حضرت زهرا(س) نام گرفته است.

زنان بی سرپناه در این منطقه ساماندهی و با دریافت خدمات اجتماعی به مراکز حمایتی معرفی می شوند و زنجیره کمک رسانی تا حد نیاز تامین می شود.

مصلی ملک شهر اصفهان تجلی امید برای زنان محله

مردم حامی جریان خدمت رسانی

همگان نسبت به هزینه های این گونه خدمات آشنا هستند که اداره چنین مکانی و ارائه خدمت نیازمند پول و سرمایه است که کم و زیاد باید تامین شود اینجاست که مردم پای به میدان گذاشته اند و کمک می کنند.

نهاد مردمی با مشارکت مدنی برای جامعه شکل گرفته و این چرخه عمومی برگرفته از توصیه ها دینی در مباحث مختلف از جمله مساوات و همدلی است.

کمک های خرد و زیاد خیرین همگی در کنار همدیگر با نیت خالصانه توانسته گره زیادی از جامعه را باز کند.

مصلی ملک شهر اصفهان تجلی امید برای زنان محله

خدمات اجتماعی و اسکان در مصلی

امام جمعه ملک شهر با تشریح اقدامات در حال ارائه گفت: بخشی از مصلی در سال های اخیر برای اسکان زنان و مردان بی سرپناه پیش بینی شده که علاوه بر اسکان آن ها، خدمات اجتماعی نیز ارائه می شود.

حجت الاسلام روح الله فیاض ادامه داد: افراد بی سرپناه علاوه بر اسکان، خدمات اجتماعی نیز دریافت می کنند که افراد دارای آسیب مثل اعتیاد به مواد مخدر به کمپ معرفی می شوند.

وی از تعامل بین این مرکز با نهادهای حمایتی خبرداد و اظهارداشت: کمک های موسسات خیریه و کمیته امداد نیز به این افراد ارائه می شود.

امام جمعه ملک شهر اصفهان اضافه کرد: ارائه خدماتت اجتماعی و حمایتی می تواند در رفع نیاز آن ها موثر باشد.

مصلی ملک شهر اصفهان تجلی امید برای زنان محله

وی اعتیاد به مواد مخدر را مهمترین عامل در بروز این چالش برای مردان و زنان بی سرپرست اعلام کرد و اذعان داشت: این مشکل باعث شده آنان از خانواده های خود طرد شوند.

حجت الاسلام فیاض با اشاره به اسکان زنان بی سرپناه گفت: زنان هم به دلیل دوری از خانواده به دلیل طلاق، اعتیاد و آسیب های اجتماعی دچار مشکل شده اند و این ساماندهی و خدمت رسانی می تواند به بهبود شرایط آنان کمک کند.

کد خبر 1742284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha