مساجد می‌توانند در ترویج مکتب شهید سلیمانی اثرگذار باشند

طیبی، گفت: گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ پایداری و بصیرت‌افزایی با همت همه رسانه‌ها و مجموعه‌های مختلف از جمله مساجد به رونق و گسترش مکتب شهید سلیمانی کمک می‌کند.

مرتضی طیبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، ضمن گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی ذوب در اسلام و ولایت‌پذیری بود و تعلق به قشر و گروه و یا باند خاصی نداشت بلکه به عنوان سلیمان مردم به حساب می‌آمد و امروز الگوی تمام عیاری برای همه توده‌های مردم است.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری غدیر اندیمشک، با بیان اینکه سردار سلیمانی بر وحدت و یکپارچگی بین همه اقشار و گروه‌ها تأکید داشت افزود: انسجام و سازمان‌دهی و گسترش محور مقاومت و یکپارچگی این نیروی عظیم و مقتدر از خدمات شاخص شهید سلیمانی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی یک مکتب انسان‌ساز و پویا است که بر مبنای اسلام ناب محمدی بنا شده و این مکتب در واقع امت اسلامی را در نقطه ثقل جهان اسلام می‌جوید.

طیبی، عنوان کرد: گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ پایداری و بصیرت‌افزایی با همت همه رسانه‌ها و مجموعه‌های مختلف فرهنگی و همچنین مساجد و بسیج، به رونق و گسترش مکتب شهید سلیمانی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: خطری که مکتب و آرمان شهید سلیمانی را تهدید می‌کند، افراط و تفریط در معرفی این شخصیت کم‌نظیر به نسل جوان ما است و زندگی، شهادت، رفتار و منش این شهید والامقام باید همانگونه که بود برای مردم بازگو شود و از ساخت و پردازش تصویر دست‌نیافتنی شهید حاج قاسم سلیمانی برای مردم پرهیز کرد.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری غدیر اندیمشک، خاطر نشان‌ کرد: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری و تبلیغی باید در معرفی نمادهای ارزشی اسلامی و ملی با توجه به جایگاه ویژه خود در جامعه و مردم‌محور بودن، در معرفی و گسترش مکتب شهید سلیمانی پیشتاز باشند.

کد خبر 1742326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha