کانون‌های مساجد، بازوی فرهنگی امامان جماعت در شهرها و روستاها هستند

حجت‌الاسلام حجت پناه بابیان اینکه کانون های مساجد، بازوی فرهنگی امامان جماعت در شهرها و روستاها هستند گفت: وحدت فیمابین کانون های مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، هیئت های مذهبی و سایر تشکل های مردمی در برنامه های اجرایی مدنظر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌ الاسلام محمدابراهیم حجت‌پناه در نشست با مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هفشجان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، کانون های فرهنگی هنری مساجد، بازوی فرهنگی امامان جماعت در شهرها و روستاها هستند.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وحدت فیمابین کانون های مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، هیئت های مذهبی و سایر تشکل های مردمی در برنامه های اجرایی مدنظر است.

 وی تصریح کرد: همچنین ظرفیت کانون های تخصصی خادمیاران می تواند بسیاری از مشکلات جوانان و نوجوانان را حل کند.

حجت الاسلام حجت پناه با اشاره به اینکه در مساجدی که امام جماعت وجود دارد، معرفی مدیر کانون با ایشان است، افزود: در مساجد فاقد امام جماعت ائمه جمعه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد را معرفی خواهند کرد.

وی ادامه داد: مدیران کانون هایی که پرسش نامه ارسالی را تکمیل نکرده اند، بایستی هرچه زودتر نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند و نسبت به اعلام اموال مازاد و مورد نیاز خود دقت کافی داشته باشند و در قسمت انتقادها و پیشنهادها مطالب خود را ذکر کرده تا در ستاد مورد بررسی قرار گیرد.

این نشست شیوه نامه صدور و تمدید مجوز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و صدور احکام مسئولیت مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد، تربیت، رشد و توانمندسازی نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی در جوار مساجد و توسعه فرهنگ اصیل و ناب اسلامی ایرانی تشریح شد.

در ادامه نشست گزارش فعالیت مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد ارائه گردیده وپیشنهادها و راهکارهای عملی در راستای اجرای بهتر فعالیت های کانون ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است: این سلسله نشست ها با محوریت امامان جمعه با حضور خادمیاران رضوی و مسئولان کانون‌های محله ای خدمت رضوی در شهرستان ها در راستای هم اندیشی، هم افزایی و تشریک مساعی در دفاتر امام جمعه برگزار می شود.

خاطرنشان می‌شود: یک باب کانون تخصصی خواهران و ۱۳ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد هفشجان تاسیس شده و مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 1742349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha