فضای مدارس رنگ و بوی شهید القدس به خود گرفت

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی فضای مدارس با آذین پرچم‌ها، نوشته‌ها، بنرها و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، رنگ و بوی "سردار دل‌ها" را گرفت.

فرامرز شجاعی، مدیر آموزش و پرورش شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: فضاسازی در مدارس این شهرستان به مناسبت گرامیداشت سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی؛ توسط مربیان طرح های تربیتی بسیج دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌های فرهنگی با هدف ارج نهادن به فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت و صیانت از میراث گران‌بهای شهدای والامقام و ادای احترام به شهید مکتب مقاومت و اخلاص و ایثار حاج قاسم سلیمانی برنامه‌ریزی شده است.

شجاعی با اشاره به سنگینی غم این حرکت تروریستی بر قلب و روح ملت ایران، عنوان کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی اسوه ایمان، ایثار، شجاعت و ولایت پذیری و نمونه‌ای از تربیت شدگان مکتب جهاد و مقاومت بود، بر این اعتقادیم امروز ضرورت دارد نسل آینده را بیش از پیش با عرصه ایثار و شهادت آشنا سازیم.

مدیر آموزش و پرورش شیروان با تشریح مهمترین برنامه های دهه بصیرت و ولایت در مدارس شهرستان بیان کرد: برپایی ایستگاه هنری و نقاشی با موضوع بصیرت و یاد حاج قاسم در مدارس، اجرای پویش املا و انشاء نویسی ویژه دانش آموزان ابتدایی و اجرای شب شعر دانش آموزی از مهمترین این برنامه ها است.

شجاعی اضافه کرد: پویش بزرگ عمو قاسم شامل آثار متنوع در زمینه دلنوشته، نقاشی، خطاطی، عکس نوشته، کلیپ کوتاه از بازخوانی جملات سردار دل ها و مسابقه کتابخوانی که در بخش رویداد پیام رسان شاد قرار داده شده از دیگر برنامه های این دهه است.

وی تصریح کرد: همچنین نواختن زنگ مقاومت و ایستادگی در مدارس، برگزاری یادواره ها و یادمان ها، اختصاص برنامه های آغازین مدارس به معرفی ابعاد گوناگون شخصیت سردار سلیمانی و اجرای برنامه های خلاقانه و مختلف فرهنگی هنری از دیگر برنامه های دهه بصیرت و مقاومت خواهد بود، میثاق نامه دانش آموزی با عنوان (من قاسم سلیمانیم) در زمینه تجدید پیمان با آرمان های شهید سلیمانی در تمام مدارس اجرایی می شود.

به گفته وی همچنین پویش مجازی عمو قاسم از دیگر برنامه ها است که در رشته‌های مختلف پادکست، دلنوشته، انشانویسی، ویدئوکست و نقاشی انجام خواهد شد.

کد خبر 1742359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha