پیش ثبت نام حج تمتع از ۱۵ دی آغاز می شود

میرقاسم پور گفت: بر اساس اطلاعیه سازمان حج و زیارت، پیش ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۳ از روز (جمعه ۱۵ دی) آغاز می شود.

سیدعلی میرقاسم پور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: برابر اطلاعیه سازمان حج و زیارت، پیش ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۳ از روز (جمعه ۱۵ دی) آغاز می شود.

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: متقاضیان در این مرحله با ورود به سامانه https://reserve.haj.ir می توانند نسبت به انجام فرآیند پیش ثبت نام، تکمیل اطلاعات و همچنین پرداخت مرحله اول هزینه سفر به مبلغ یکصد و ۴۰ میلیون تومان اقدام کنند.

وی ادامه داد: دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع می توانند بر اساس اولویت های تعیین شده، پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

میرقاسم پور اظهارداشت: بر اساس اولویت اول، دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع ما قبل سال ۸۶ می توانند از روز (جمعه ۱۵ دی) به مدت ۴۸ ساعت نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اولویت دوم، گفت: از روز (یکشنبه ۱۷ دی) دارندگان فیش های تا ۳۱ اردیبهشت سال ۸۶ به مدت ۷۲ ساعت می توانند وارد سامانه شده و پیش زثبت نام خود را انجام دهند.

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: بر اساس اولویت سوم نیز، دارندگان فیش های حج تمتع تا ۳۱ تیرماه سال ۸۶ از (۲۰ دی تا ۲۵ دی) می توانند نسبت به پیش ثبت نام خود در سامانه رزرو حج اقدام کنند.

وی در خصوص اولویت چهارم، ادامه داد: از روز (دوشنبه ۲۵ دی) نیز دارندگان فیش های یکم مرداد سال ۸۶ به بعد به صورت روزشمار می توانند در ظرفیت های خالی پیش ثبت نام کنند.

میرقاسم پور گفت: شرایط ثبت نام این دوره از سفر حج تمتع نسبت به دوره های قبل تغییر کرده و زائران در ابتدا باید در سامانه ثبت نام و هزینه سفر را واریز کنند تا با برنامه ریزی سازمان حج و زیارت لیست کاروان ها در شهرستان ها اعلام شوند.

وی افزود: پس از اعلام لیست کاروان ها، زائران دارای کد رهگیری می توانند برای قطعی کردن ثبت نام خود مدیران شهرستان ها را انتخاب و نسبت به ادامه فرآیند ثبت نام اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه ۳۱ هزار نفر در استان گلستان دارای فیش حج تمتع هستند، گفت: جاماندگان حج سال ۹۹ نیاز به پیش ثبت نام در این سامانه را ندارند.

وی اظهارداشت: اعزام زائران حج تمتع از هفته اول ذی العقعده، اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و متقاضیان باید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت حج و زیارت استان یا یکی از دفاتر مجاز زیارتی استان مراجعه و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.

میرقاسم پور خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۵۰ زائر گلستانی در قالب ۲۰ کاروان به سفر معنوی حج تمتع اعزام شده بودند که ۱۲ کاروان اهل سنت و هشت کاروان تشیع بودند.

کد خبر 1742374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha