حجت‌الاسلام فرزانه: رهبر انقلاب دیدگاه‌های امام راحل را قوام بخشید و جهانی کرد

دبیر شورای عالی حوزه خراسان گفت: همان منطقی که اولاً توسط امام راحل طرح‌ریزی شد و بعد از آن، رهبر معظم انقلاب با مبنای قرآنی و دیدگاه اجتماعی سیاسی خود به آن قوام بخشید، اندیشه‌ای را شکل داده که براساس آن، اسلام به یک جریان فکری اثرگذار و قابل‌اعتنا در سطح دنیا تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‎ الله خامنه‌ای با عنوان ویژه مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی اجتماعی رهبر معظم انقلاب که صبح امروز چهارشنبه(۱۳ دی ماه) در تالار همایش‌های کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شدگفت:نظام فکری و مبنایی امامین انقلاب، تبیین‌کننده تعریف تازه و کامل‌تری از اسلام در مقیاس حاکمیتی آن بوده است.

وی اظهار کرد: تا پیش از انقلاب، دین‌داری دو تعریف کاملاً متفاوت و متضاد داشت. تعریف اکثریت مربوط به جریانی بود که فکر می‌کرد انسان دین‌دار با اقامه نماز و روزه می‌تواند به معنای حقیقی دین‌دار باشد. تعریف اقلیت نیز باور داشت که تضمین تحقق افراد یا جامعه دین‌دار به برپایی حکومت دینی مشروط است.

دبیر شورای عالی حوزه خراسان افزود: بر مبنای منطق نخست، افراد می‌توانستند حتی در واشنگتن و تل‎آویو هم دین‌دار باشند و این‌ها همان کسانی بودند تا پیش از پیروزی انقلاب به مراجع و علمای مبارز ایراد می‌گرفتند که پهلوی دوم شیعه است و براساس شیعه بودنش نباید به او اعتراض کرد.

 حجت‌الاسلام فرزانه تصریح کرد: همان منطقی که اولاً توسط امام راحل طرح‌ریزی شد و بعد از آن، رهبر معظم انقلاب با مبنای قرآنی و دیدگاه اجتماعی سیاسی خود به آن قوام بخشید، اندیشه‌ای را شکل داده که براساس آن، اسلام به یک جریان فکری اثرگذار و قابل‌اعتنا در سطح دنیا تبدیل شود.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی بود که ابرقدرت‌های شرق و غرب برای ماهیت وجودی خود احساس خطر کردند و جمهوری اسلامی را به‌عنوان پرچم‌دار یک تز مستدل و پیشرو در مقام دشمن شناختند. این عداوت براساس احساس خطر ماهوی و وجودی است و همین توطئه‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه نشانه کاملی برای تأثیرگذاری و حقانیت این اندیشه‌های اجتماعی سیاسی است.

پایان پیام/

کد خبر 1742406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha