حجت‌الاسلام‌صالح: ۱۸۰ مرکز علمی در کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب مشارکت کردند

رئیس نمایندگی المصطفی(ص) خراسان گفت: تاکنون ۱۸۰ موسسه علمی پژوهشی برای مشارکت در برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند و ۵۰ نشریه مختلف نیز برای انعکاس مقالات کنگره داوطلب شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح در خراسان در کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب که صبح امروز با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در تالار همایش‌های کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تشریح جزئیات برگزاری این رویداد علمی پژوهشی گفت: بیش از ۲۵۷۱ مقاله از ایران و کشورهای منطقه در ۷۰۰ زیرموضوع به دبیرخانه ارسال شده که از این میان، ۱۷۷۶ مقاله حائز شرایط علمی لازم برای شرکت در جشنواره شده‌اند.

رئیس نمایندگی المصطفی(ص) خراسان افزود: از این تعداد هم بیش از ۲۵۰ مقاله به زبان غیرفارسی بوده و حدود ۲۰۰ مقاله نیز فقط از خراسان رضوی ارسال شده است. در حال حاضر به ۲۰ زبان مختلف در دبیرخانه جشنواره اثر پژوهشی وجود دارد که از شرکت‌کنندگان دریافت شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۸۰ موسسه علمی پژوهشی برای مشارکت در برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند و ۵۰ نشریه مختلف نیز برای انعکاس مقالات کنگره داوطلب شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌صالح تصریح کرد: برای برگزاری شایسته این رویداد پژوهشی بیش از ۱۹۶ پیش نشست در شهرها و کشورهای مختلف، ۶۷ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی پژوهشی تحقیقی برپا شده تا اجلاسیه شرق کشور به میزبانی مشهدالرضا(ع) و با مشارکت بیش از ۲۰مرکز علمی و فرهنگی، با حضور اساتید صاحب نام دانشگاه و حوزه به‌صورت شایسته برگزار شود.

داوری آثار برگزیده به‌صورت هم‌زمان و پخش پیام تصویری حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعة المصطفی العالمیه از جمله محورهای دیگر این همایش بود.

پایان پیام/

کد خبر 1742409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha