همکاری مساجد با طرح سینمای سیار در مناطق محروم

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به استفاده از ظرفیت مساجد در اکران فیلم از طریق سینمای سیار در مناطق محروم گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای سیار را به صورت جدی دارد دنبال می کند و مساجد نیز پای کار آمدند و اتفاقات خوبی در این زمینه در حال رخ دادن است.

«محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا طرح اکران فیلم در مساجد  با همان سینمای سیار اجرایی می شود؟ به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای سیار را به صورت جدی دارد دنبال می کند و مساجد نیز پای کار آمدند و اتفاقات خوبی در این زمینه در حال رخ دادن است؛ در بسیاری از مناطق همزمان با جشنواره فیلم فجر تلاش کردیم با سینما سیار در مناطق محروم حضور پیدا کنیم و حتی بعضا در سال های گذشته با سینمای سیار برای کپر نشین ها اکران فیلم داشتیم؛ در واقع یکی از سیاست های اصلی ما  در دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترش سینمای سیار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپاسخ به این سئوال که یکی از سیاست های محوری دولت سیزدهم  توسعه و ترویج آموزش در مناطق محروم بود و در راستای همین طرح هنر برای همه در مناطق اجرایی شد با توجه به اینکه ۲ و نیم سال از عمر دولت گذشته است آیا مناطق محروم نیز در حوزه آموزش هنر همانند مناطق برخوردار می شوند؟ اظهار کرد: ما در مناطق محروم در دو سال اخیر بیش از ۱۰۰هزار هنرجو را آموزش دادیم و به اینها گواهی دادیم خیلی از اینها آمدند و شغل راه اندازی کردند. همین نشان می دهد طرح آموزش هنر برای همه به نتیجه رسیده و همینطور ادامه  پیدا خواهد کرد.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به راه اندازی «مرکز مشاوره شغلی» در صندوق اعتباری هنر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز مشاوره شغلی را در صندوق اعتباری هنر دارد راه اندازی می کند و هدفمان از راه اندازی این مرکز این است که کسانی که آموزش دیدند و این تخصص ها را یاد گرفتند بتوانند آموشگاه راه بیاندازند و شغل ایجاد کنند؛ در واقع هدف ما از این کار راه اندازی مشاغل فرهنگی  است.

کد خبر 1742411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha