آیت الله رمضانی: جوانان را با شیوه زندگی حضرت زهرا (س) آشنا کنید

آیت الله رمضانی با بیان اینکه زن در خانواده و جامعه نقش اساسی دارد گفت: جوانان را با شیوه زندگی حضرت زهرا (س) آشنا کنید.

آیت الله رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، گفت: جایگاه زن در اسلام بسیار ارزشمند است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زن در جامعه اسلامی و ایران در عرصه‌های مختلف علمی فعال است، گفت: بانوان نقش تاثیر گذاری در تربیت جوانان و نوجوانان دارند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: حضرت زهرا(س) الگوی تمام زنان در جهان اسلام است.


آیت‌الله رمضانی به شاخصه های رفتاری حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) احساس، عاطفه، تعقل و نقش پرستاری دارد و هر جا که لازم باشد در عرصه اجتماع حضور پیدا می‌کند، خطبه می‌خواند و در کنار ولی خدا قرار می‌گیرد؛ این جهات در حضرت زهرا(س) وجود دارد و ایشان الگوی به تمام معنا و کامل برای بشریت است.


وی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) در خانه آن‌چنان امنیت ایجاد می‌کند که امیرالمومنین(ع) احساس آرامش می‌کند.


آیت‌الله رمضانی در ادامه به نقش تربیتی و مدیریتی حضرت زهرا(س) در خانه اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) با کمترین امکانات خانه را مدیریت می‌کرد، بهترین نوع تربیت را از ایشان شاهدیم، بهترین مربی بود و بهترین‌ها را تربیت کرد.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بانوان نسل جدید باید با شیوه زندگی حضرت زهرا(س) آشنا شود، اظهار کرد: توجه به زندگی اهل بیت(ع) جوانان را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه زن می‌تواند به عنوان مربی نقش اجتماعی ایفا کند، افزود: زن در کنار نقش اجتماعی، معلم و مربی فرزندان در خانواده است و این جایگاه را خداوند به وی عطا کرده است.


آیت‌الله رمضانی در پایان با اشاره به اینکه در بسته‌های فرهنگی تحصیلات غرب، نقش تربیتی پدر و مادر به صفر رسیده است، خاطرنشان کرد: این رویه خطرناک است در حالی که نقش والدین در تربیت فرزند و در کانون گرم خانواده، نقش اصلی است.

کد خبر 1742427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha