مادران قرآنی باغبانان زندگی بشریت/کانون‌های فرهنگی مامنی برای آموزش قرآن به بانوان

مادران قرآنی که خود در پناه قرآن کریم آموزش می‌بینند و رشد می‌یابند بهترین باغبانانان زندگی بشریت و تربیت‌کنندگان نسلی از جنس ایرانی اسلامی و قرآنی به شمار می‌روند و اغلب در مساجد آموزش می‌بینند و آموخته‌هایشان را به خانواده تزریق می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، قرآن بیشترین ستایش را از زنان در نقش مادری داشته و در تقسیم وظایف میان زن و شوهر کار تربیت فرزندان را به مادران سپرده است.

در میان اعضای خانواده بیشترین سهم تأثیرگذاری بر فرزند از آن مادران است؛ به ویژه در خانواده‏هایی که شیوه‏ای زیست‏طبیعی، و مطابق با الگوها و سنت‏اسلامی دارند؛ که براساس آن شیر مادر بهترین غذای کودک و آغوش مادر بهترین جایگاه برای تربیت و پرورش کودکان شناخته می‏‌شود.

بی‌شک، بارزترین و والاترین نقشی که در کلام وحیانی قرآن، برای زنان ترسیم و مورد ستایش قرار گرفته شده نقش مادری و عهده‏داری تربیت فرزندان از سوی آنان است.

مادرانی که دستورات دین مبین اسلام را در زندگی پیاده می‌کنند و خود نیز با کلام وحی هر روز در ارتباطند قطعا سالم‌ترین خانواده را مدیریت و بهترین فرزندان را روانه جامعه می‌کنند.

این روزها کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان زمینه‌ساز تقویت فعالیت‌های دینی و قرآنی شده است اما آنچه که در کنار آموزش به بچه‌های مسجدی نمود و زیبایی بیشتری دارد، آموزش قرآن کریم به بانوان و مادرانی است که مشتقانه مسجد را برای آموزش و یادگیری کلام الهی انتخاب می‌کنند.

کانون فرهنگی هنری «احمد سلطان» از جمله کانون‌های فرهنگی شهرستان سنندج است که در مسجد «حاجی کافیه» این شهر قرار دارد و زمینه‌ساز آموزش فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های مختلف است.

استقبال بانوان سنندجی از کلاس‌های قرآنی در مسجد

این کانون قرآنی که هر هفته کلاس‌های روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم را برای مخاطبان خود در مسجد برگزار می‌کند امروزه مورد استقبال بانوان محله شده است، مادرانی که ساعاتی از روزهای ندگی خود را در مسجد و در دل این کانون فرهنگی می‌گذرانند تا با آموختن کلام الهی و یادگیری قرآن کریم زندگی خانواده خود را تحکیم ببخشند و تربیت دهنده نسلی قرآنی و اسلامی باشند.

مادران قرآنی باغبانان زندگی بشریت/کانون‌های فرهنگی مامنی برای آموزش قرآن به بانوان

لیلا ارشدی مدیر کانون فرهنگی هنری «احمد سلطان» است، که سال‌ها کار اموزش قرآن کریم را در سطح مساجد و اماکن متبرکه استان برعهده دارد.

وی می‌گوید با تاسیس کانون فرهنگی هنری در مسجد حاجی کافیه یکی از محلات قدیمی شهر سنندج توانستم زمینه برگزاری کلاس‌های قرآنی را به صورت هفتگی برای بانوان این محله فراهم کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری این کلاس‌ها هر هفته با استقبال بانوان و مادرانی همراه است که با شوق و نشاط وافر برای آموختن و یادگیری آیات قرآن کریم در مسجد حاضر می‌شوند.

ارشدی یادآور شد: سعی و تلاش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان از جمله شهر سنندج اجرای فعالیت‌های فرهنگی و دینی و قرآنی است و در این راستا کانون مسجد حاجی کافیه نیز سعی دارد بر همین مبنا زمینه تقویت فعالیتهای دینی و قرآنی را بویژه برای مادران فراهم آورد.

کانون های مساجد زمینه ساز جذب اقشار مختلف به سمت مساجد

بهزاد کیامهر مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 600 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان کردستان فعال است که زمینه گرایش و جذب کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را به مسجد فراهم کرده است.

مادران قرآنی باغبانان زندگی بشریت/کانون‌های فرهنگی مامنی برای آموزش قرآن به بانوان

وی تصریح کرد: کانون های مساجد بهترین فرصت برای آموزش و تقویت فعالیتهای قرآنی، دینی و فرهنگی در محلات هستند و فعالیت این کانونها مختص به سن و سال خاصی نیست و همه از هر طیف و قشری و در هر سن و سالی می توانند از برنامه‌های کانون های مساجد استفاده ببرند.

کیامهر حضور بانوان و مادران در فعالیتهای مسجدی بویژه شرکت در کلاسهای قرآنی را قابل تقدیر خواند و بیان کرد: این مهم می تواند در تربیت نسلی نو و فرزندانی پویا و سالم در جامعه کمک کند.

کد خبر 1742438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha